  • 1. Data: 2005-04-19 13:05:20
    Temat: sprzedaż domu w budowie a ulga budowlana
    Od: "dominiam" <d...@i...pl>

    Witam,
    Nie mogę znaleźć miarodajnych informacji na temat podatku, ewentualnie
    zwrotu 'dużej ulgi budowlanej' w przypadku sprzedaży domu w budowie.

    Wiem że wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane ze sprzedaży
    nieruchomości jeżeli zbycie następuje:
    1. po upływie pięciu lat od nabycia lub wybudowania
    2. przed upływem pieciu lat, ale zadeklarujemy, że przychód zostanie
    spożytkowany na własne cele mieszkaniowe w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży

    Tu pojawia się pierwsza wątpliwość - co jeśli budowa nie została zakończona?
    (rozumiem że 'wybudowanie' jest równoznaczne z odbiorem domu przez odpowiednią
    instytucję). W związku z tym jakie przepisy mnie obowiązują?

    Poza tym wyczytałem, że jeśli dochód jest zwolniony od podatku, to trzeba go
    wykazać w PIT i pomniejszyć limit dostępnej ulgi o 10% (chyba sprzedanej
    nieruchomości?).

    Tutaj druga wątpliwość - co jeśli już wykorzystałem całą ulgę? trzeba ją
    zwrócić?

    Z góry dziękuje za rozjaśnienie mi tematu

    dominiam

  • 2. Data: 2005-04-22 08:49:09
    Temat: Re: sprzedaż domu w budowie a ulga budowlana
    Od: "dominiam" <d...@i...pl>

    Pytanie zaginęło zapomniane w gąszczu innych czy nikt nie wie?