  • 1. Data: 2005-04-19 12:38:31
    Temat: 5x biurko - czy moge do EST jako jedna pozycje?
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    Hello!

    Szybkie pytanie, kupiłem 5 takich samych biurek, na jedną fakturę.
    Czy muszę dla każdego z nich wystawiać osobny dokument OT czy
    też w ewidencji środków trwałych mogę je ująć jako jedną pozycję?

    Podatkowo to nic nie zmieni, bo łączny koszt tych biurek to 500zł :)

    PS. Pytanie przy okazji: kupiłem je w komisie, na fakturze nie ma wykazanej
    stawki VAT.. komis się chyba nie pomylił i wie co robi? :)

    --
    pozdrowionka
    Fasola sibom sibom

  • 2. Data: 2005-04-19 19:01:08
    Temat: Re: 5x biurko - czy moge do EST jako jedna pozycje?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 14:38:31 +0200, Fasola The Champion napisał(a):

    > Podatkowo to nic nie zmieni, bo łączny koszt tych biurek to 500zł :)
    >
    > PS. Pytanie przy okazji: kupiłem je w komisie, na fakturze nie ma wykazanej
    > stawki VAT.. komis się chyba nie pomylił i wie co robi? :)

    od kiedy przedmioty wart. ok 100 zł są środkami trwałymi ?
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-04-19 19:58:33
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    "Mieczysław" <m...@o...pl> wrote in message

    > od kiedy przedmioty wart. ok 100 zł są środkami trwałymi ?

    A od kiedy nie są? :P Powiem więcej, bałbym się NIE ujmować takiego
    składnika jak meble w ewidencji wyposażenia lub właśnie w EST...

    --
    pozdrawiam
    Fasola z pięcioma biurkami

  • 4. Data: 2005-04-19 20:33:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
    >+
    >+ od kiedy przedmioty wart. ok 100 zł są środkami trwałymi ?

    Hm... a jakie przeciwwskazanie widzisz ?
    Bo ST to są - typowy młotek za 5 zł też jest :)
    Tyle że *wolno* je rozliczać tak *jakby* ST *nie były* (uznając "po
    prostu za koszt") :)
    Coś się zmieniło ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-04-19 20:34:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, Fasola The Champion wrote:

    >+ też w ewidencji środków trwałych mogę je ująć jako jedną pozycję?
    >+
    >+ Podatkowo to nic nie zmieni, bo łączny koszt tych biurek to 500zł :)

    Hm... a jak ci jedno biurko połamią to zlikwidujesz 1/5 ST ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)