  • 1. Data: 2002-09-10 09:20:57
    Temat: spozniona zaplata ZUS
    Od: "pk" <p...@f...pl>

    Witam!
    jestem zatrudniony na etat, poza tym mam jednoosobowa dzialalnosc gosp.
    zdarza sie, ze spozniam sie z zaplata skladki ZUS (tylko zdrowotne)
    jakie sa konsekwencje takiej nieterminowosci?

  • 2. Data: 2002-09-10 09:36:27
    Temat: Re: spozniona zaplata ZUS
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik pk napisał:
    > Witam! jestem zatrudniony na etat, poza tym mam jednoosobowa
    > dzialalnosc gosp. zdarza sie, ze spozniam sie z zaplata skladki ZUS
    > (tylko zdrowotne) jakie sa konsekwencje takiej nieterminowosci?

    Odsetki. Poza tym żadnych, chyba że robisz to nagminnie, np. co
    miesiąc, wtedy przy dopowiednio zlej woli ZUSu moga Ci przysolić mandat.
    Ale to się rzadko zdarza. A i kwoty muszą być wieksze niz te 100 zł.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-09-10 17:51:42
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > zdarza sie, ze spozniam sie z zaplata skladki ZUS (tylko zdrowotne)
    > jakie sa konsekwencje takiej nieterminowosci?

    odsetki płacisz, jeżeli ich suma wyniesie przynajmniej 1,95 zł (2 zł).

    w tej chwili 16 % wynoszą odsetki ustawowe

    Nie radzę jednak kalkulować! Płać zdrowotne terminowo bo Tobie jeszcze jakąś
    karę porządkową do 5000 złotych nałożą i życzę powodzenia =)

    pozdrowionka

    @nteneum

    http://www.anteneum.com
    a...@i...com

  • 4. Data: 2002-09-10 19:24:29
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    > odsetki płacisz, jeżeli ich suma wyniesie przynajmniej 1,95 zł (2 zł).
    >
    > w tej chwili 16 % wynoszą odsetki ustawowe

    Odsetki dla ZUS oblicza sie wg stawek odsetek za zwłokę od zaległości
    podatkowych.
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/odsetki_za_zwloke.s
    html

    Ryszard

  • 5. Data: 2002-09-10 19:45:16
    Od: "Jacek Cywiński \(@nteneum\)" <n...@a...com>

    of course tak =(

    Rzeczywiście 21 %, jak najbardziej odsetki wg stawki od zaległości
    podatkowych, a nie ustawowe -> to już przemęczenie

    --
    @nteneum