    From: "Kamila" <K...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: spółka jawna i indywid. dz. gosp.
    Date: Tue, 4 Jun 2002 11:38:20 +0200

    Prowadzę działalność gosp.: indywidualna praktyka lekarska, jestem ponadto
    wspólnikiem sp. jawnej lekarzy i dodatkowo wydzierżawiam sprzęt medyczny dla
    spółki i tutaj pojawił się problem, bo dzierżawa jest owatowana, a chodzi o
    moment przystąpienia do VAT-u. Wyliczając obrót obligujący mnie do wejścia
    na VAT zsumowałam przychody z wszystkich ww źródeł, a US uznał, że przychodu
    ze sp. jawnej nie powinnam doliczać(bo sp. jawna miała NIP). Ale to przecież
    są indywidualne działalności tylko pod wspólnym szyldem.
    Dla obrazu podam jak wypełniam PIT-5(tego US nie kwestionuje):
    po pierwsze wstawiałam 100% ind. prakt.lek. (tutaj też wykazywana była w
    księdze dzierżawa sprzętu),
    po drugie 100% (ze sp. jawnej) część tylko moich przychodów,
    i po trzecie 25% ze sp. jawnej udział z dochodów.
    Ponieważ kontrola jest w toku, mogę składać jakieś wyjaśnienia, czy
    moglibyście podsunąć mi jakieś argumenty za. Czy w ogóle zrobiłam
    prawidłowo?
    Bardzo proszę o pomoc, gdyby Orka, była tak miła i zajęła stanowisko w tej
    sprawie będę bardzo wdzięczna.
    Pozdrawiam K.