    From: "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: skomplikowany przypadek
    Date: Wed, 5 Apr 2006 16:58:49 +0200

    Mam trochę zgmatwany przypadek, prosze o wskazówki.
    JA:
    W miesiącach I-VII pracowałem na etacie u X
    Od połowy września mam DG i podatek liniowy.
    Od grudnia pracuję na etacie u Y.
    ONA (żona ;-):
    na początku stycznia 2005 była kilka dni na macierzyńskim ale w upadłym
    zakładzie pracy, więc zasiłek macierzyński dostawała z ZUS.
    Macierzyński się skończył, przepracowała 2 tygodnie na etacie i od tego
    czasu jest na wychowawczym.

    Do niedawna byłem przeświadczony że będąc na liniowym nic razem z żona nie
    mogę robić ( w kwestiach podatkowych przynajmniej). Ale niedawno gdzieś
    zasłyszałem czy przeczytałem, że część, którą mam z etatu mogę jednak
    rozliczać razem z żoną.

    Czy faktycznie mogę rozliczać się z żoną? składam wtedy jeden PIT za DG i
    drugi za pozostałe przychody?
    Jeśli tak, to czy mogę rozliczać razem tylko te przychody gdy jeszcze nie
    prowadziłem DG czy grudniowe także?
    Może ktoś gdzieś widział opisany podobny przypadek?