  • Data: 2006-04-06 08:27:56
    Temat: Re: skomplikowany przypadek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Apr 2006 g...@n...pl wrote:

    > Użytkownik "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid> napisał
    [...]
    [...]
    [...]
    > Możesz wspólnie rozliczyc wszystkie przychody oprócz tych z DG.

    A to skąd wytrzasnęłaś ???

    Rozliczając jednocześnie przychody z DG "liniowej" i na zasadach ogólnych
    może "z zasad" zastosować ulgi podatkowe - ale WŁASNE ulgi!
    Prawo do wspólnego rozliczania ulgą NIE JEST (choć daje "ulgowy" efekt
    i jest tak najczęściej nazywane).
    Przepis jest jasny, prosty i wyraźny:
    +++
    Art. 6.
    1. Małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu od
    osiąganych przez nich dochodów.
    2. Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym
    mowa w art. 3 ust. 1, między którymi istnieje wspólność majątkowa,
    pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy,
    mogą być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony
    we wspólnym zeznaniu rocznym, z zastrzeżeniem art. 6a,
    opodatkowani łącznie od sumy swoich dochodów [...]
    [...]
    8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4,
    nie ma zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do jednego
    z małżonków, osoby samotnie wychowującej dzieci lub do
    jej dziecka mają zastosowanie przepisy art. 30c lub ustawy
    o zryczałtowanym podatku dochodowym.
    [...]
    Art. 30c.
    1. Podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności
    gospodarczej uzyskanych przez podatników, o których mowa
    w art. 9a ust. 2, z zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d i art. 44 ust. 4,
    wynosi 19 % podstawy obliczenia podatku.
    ---

    Prosto, jasno, wyraźnie - kto korzysta z "liniowych" form opodatkowania,
    czy to dochodu czy ryczałtowo przychodu lub kartą - nie ma prawa
    do wspólnego opodatkowania.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)