  • Data: 2002-02-02 08:43:50
    Temat: sklep/ kawiarnia internetowa- 5pytań
    Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    planuję otwarcie kaw/sklepu komputerowego i mam z tego
    tytułu kilka pytań. Zakładam, że zostaje VAT-owcem.
    - jaki VAT naliczać za usługę dostępu do sieci Internet dla klientów
    korzystających z mojej kawiarenki; 7 czy 22%
    - czy otrzymam zwrot całego podatku VAT za sprzęt komputerowy i wyposażenie
    zakupione do firmy, czy są w tej materii jakieś ograniczenia w wysokości
    wartości zakupów, (oprócz komputerów będą PlayStation2- czy to cos
    komplikuje??? )
    - jak szybko muszę zarejestrować pracownika od chwili postawienia go za ladą i
    czy mam jakieś ulgi z tytułu, że zatrudniam bezrobotnego- brata
    - na początku wydatki będą spore, koszty wysokie zarobek marny, czy dzięki temu
    będę mógł coś zyskać??? ulgi, odpisy, amortyzacje???
    - wynajmuje lokal od nie VAT-owca, czy będę mógł go w jakiś sposób odpisać,
    wciągnąć w koszta????

    Pozdrawiam
    d...@p...pl