    From: "Piotrek" <w...@a...krakow.pl_no_spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: samozatrudnienie - pytanie o koszty
    Date: Fri, 27 Jul 2007 08:59:35 +0200

    Witam,
    Mam takie proste pytanie na które zapewne odpowiedź mógłbym znaleść w
    googlach ale niestety mam ograniczony czas a zdecydować się muszę dosyć
    szybko.

    Mam możliwość przejścia z umowy o pracę na samozatrudnienie. Tylko chciałbym
    wiedzieć czy mi się to do końca opłaca.
    Na etacie mam 2500zł netto. Jako 1-osobowa firma wystawiał bym faktury na
    5000zł miesiecznie. Ile zatem z tej kwoty zostanie mi na rękę po odliczeniu
    wszystkich zusów i podatków?
    Z tego co wiem, to przez pierwsze 2 lata zus to kwota około 250zł, prawda
    to?, a potem mniej więcej ile?
    Praca wykonywana będzie miała charakter twórczy, więc może będę mógł
    wykazywać wyższe koszty uzyskania przychodów?
    Jakie inne dodatkowe obciążenia mnie czekają?. Czy np. samochód, komputer,
    koszt najmu lokalu będę mógł wciągnąć w jakieś koszty działalności?
    Jakie ewentualnie są plusy/minusy samozatrudnienia?

    pozdrawiam