  • Data: 2007-07-27 12:26:21
    Temat: Re: samozatrudnienie - pytanie o koszty
    Od: "and" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):
    > faktury VAT? ile VAT? zasady ogólne, ryczałt?
    > przy zasadach ogólnych, małym zusie i vat 22%
    > zostanie ci ok. 3000zł minus ok. 66% kosztów.

    Ale te 5000 PLN to netto czy z VATem? najczesciej firma mowi o kwocie netto
    VAT i tak odlicza sobie, a wtedy bedziesz do przodu kolo 1000 PLN przy malym
    ZUSie.

    > pamiętaj też że nie będziesz miał bezpłatnego urlopu itp.

    raczej nie bedziesz mial PLATNEGO urlopu..., bezplatny to mozesz wziac
    kiedy chcesz:)

    Poza kosztami administracyjnymi zwiazanymi z rejestracja DG, nie ma zadnych
    ogolnych obciazen, o specyficznych dla dzialalnosci to juz Ty musisz
    wiedziec (ew. koncesje itp)

    dziaÂłalnoÂści?

    Jezeli obronisz teze ze poniosles te koszty w celu osiagniecia przychodu z
    DG to ocvzywiscie tak (19% i ew. VAT jak pisal przedmowca).

    Trudno powiedziec, zalezy od osoby. Przede wszystkim poczytaj posty o
    podpadaniu DG pod umowe o prace, szczegolnie w zwiazku ze zmienami z
    poczatku tego roku. Poza tym jezeli bedziesz dalej pracowal dla swojego
    pracodawcy to nie mozesz przejsc na podatek liniowy.
    A poza tym... DG w wydaniu takim jak Twoja to sposob na troche wieksza kase,
    przy zgodzie na utrate praw wynikajacych z umowy o prace.

    pozdrawiam

    and