eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisamochód z kratką - jak sprzedać na zwolnieniu podmiotowym › samochód z kratką - jak sprzedać na zwolnieniu podmiotowym
  • Data: 2011-04-15 20:54:48
    Temat: samochód z kratką - jak sprzedać na zwolnieniu podmiotowym
    Od: "chordad" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    w 2001r za czasów vatowskich,
    kupiłem samochód z kratką,
    odliczyłem 100% vat (wtedy można było)

    do końca 2010r byłem vatowcem
    od 01.01.2011 jestem na zwolnieniu podmiotowym
    (nie mylić z warunkowym)
    teraz chce sprzedać ten samochód

    wątpliwości:
    - czy sprzedaż tego samochodu jest zwolniona, czy musi być ovatowana
    - czy sprzedaż tego samochodu wyklucza dalsze korzystanie
    ze zwolnienia podmiotowego (por. art.113 ust.13 pkt.1 lit.b ustawy
    vatowskiej)

    wg mnie:
    - jest zwolnienie tej sprzedaży z vat- bo teraz jest zwolnienie podmiotowe

    - nie ma utraty prawa do zwolnienia podmiotowego, gdyż:
    primo: teraz ten samochód nie jest "towarem opodatkowanym podatkiem
    akcyzowym"
    (był w czasach nowości, nie teraz)
    secundo: w art.113. ust.13 pkt.1 jest mowa o podatnikach "dokonujących
    dostaw"
    (w liczbie mnogiej), a tutaj ta "podejrzana" transakcja jest jednostkowa

    czy, gdzie i dlaczego się mylę?
    dzięki, pozdrawiam
    chordad