  • 11. Data: 2002-08-08 10:56:34
    Temat: Re: rozliczenie
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    > To otworz w Polsce.

    Myślałem również o tym, ale pierwsza przeszkoda to bardzo długi czas
    rejestracji. Po drugie podatki będą straszne (może większe niż dochodowy),
    ponieważ moje koszty są niewielkie (powiedzmy około 2000-3000 USD). No i
    najważniejsza sprawa będę potrzebował w najbliższym czasie około 400 tys zł
    jako osoba prywatna (koniecznie!!). Więc w sumie musiałbym zapłacić podatek
    dwa razy. Pierwszy raz jako firma, a drugi po wypłacie tych 400 tys. Dlatego
    pomyślałem, zeby uzgodnić ze znajomym, żeby zatrudnił mnie na umowe o dzieło
    (zlecenie -nie wiem co bardziej odpowiednie) i zapłaciłbym w ten sposób
    tylko wysoki podatek dochodowy. Pytanie tylko czy to przejdzie, jakie koszty
    będzie musiał ponieść mój znajomy, a jakie ja?

  • 12. Data: 2002-08-08 10:58:49
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    No zaraz spółki offshore są chyba w zasadzie legalne?

  • 13. Data: 2002-08-08 11:25:41
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Diodak" <N...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Myślałem również o tym, ale pierwsza przeszkoda to bardzo długi czas
    > rejestracji.

    Czego dlugi czas rejestracji?

    > Po drugie podatki będą straszne (może większe niż dochodowy),

    ???

> [...]

    podatek
    > dwa razy. Pierwszy raz jako firma, a drugi po wypłacie tych 400 tys.

    ??

    Karol

  • 14. Data: 2002-08-08 11:31:34
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No zaraz spółki offshore są chyba w zasadzie legalne?

    "w zasadzie" :-) Z tego co uslyszałem to problem polega na dwóch reczach. Po
    pierwsze zakazie obrotu dewizowgo zagranicą, czyli konto można otworzyć, ale
    nie można z niego korzystać :-) Po drugie należy zapłacić podatek dochodowy
    w Polsce, a tutaj nawet mając najlepsze zamiary (tak jak ja), jest to
    praktycznie niemożliwe. W przypadku niezapłacenia podtku nie dość, że w
    jakimś stopniu łamiemy prawo to jeszcze ktoś z Us moze przyczepić się do
    naszego życia ponad poziom.
    Więc jest to tylko "w zasadzie legalne".

  • 15. Data: 2002-08-08 11:39:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    Po
    > pierwsze zakazie obrotu dewizowgo zagranicą, czyli konto można otworzyć,

    ??

    Jakas nowosc? Dla spolki offshore?

    >Po drugie należy zapłacić podatek dochodowy
    > w Polsce,

    Z jakiego tytulu ten podatek?

    Karol

  • 16. Data: 2002-08-08 11:43:41
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    > Czego dlugi czas rejestracji?

    Spółki. Nigdy nie otwierałem, ale słyszałem od znajomych, że sześć tygodni
    jak w banku.

    Słyszałem, że poza dochodowym w firmie płaci się podatek w wysokości 30% od
    różnicy pomiędzy kosztami, a przychodami. W moim przypadku byłaby to różnica
    dość duża. Musiałbym szybko generować koszty. A nawet z pozytywnym
    podejściem do tematuu trudno byłoby mi wydać ponad 1 mln złotych w ciągu
    miesiaca :-)

    > zł
    > podatek

    No tutaj nie ma chyba nic dziwnego. Najpierw place podatek dochodowy jako
    osoba prawna (firma), a następnie wypłacam 400 tys. złotych (a muszę mieć
    te pieniądze) i płace podatek dochodowy jako osoba fizyczna (oczywiście
    nawyższy próg), ewentualnie dywidenda, ale podatek i tak muszę zapłacić.
    Jeżeli gdzieś jest coś nie tak w tym rozumowaniu, to przepraszam, ale jak
    już pisałem zawsze pracowałem u kogos.

  • 17. Data: 2002-08-08 11:49:41
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    > Po
    > ale
    >
    > ??
    > Jakas nowosc? Dla spolki offshore?

    O ile pamietam to tak było zawsze i nie tylko dla spółek offshore! Nie można
    korzystać ze środków na zagranicznym koncie, czyli w zasadzie nie mozna mieć
    takiego konta (przynajmniej do 15 października), bez zgody ministra
    finansów.

    > Z jakiego tytulu ten podatek?

    Wyplacam sobie jakies pieniądze. Dajmy na to wspomniane 400 tys, więc muszę
    zapłacic podatek dochodowy tak jak każdy. wypełnic PIT, odliczyć wszystkie
    ulgi i zapłacić chyba normalna sprawa :-) Oczywiście, że nikt nigy nie
    wykryje, tego że wypłaciłem sobie te 400 tys, ale co będzie jeżeli ktos z US
    będzie miał zastrzezenia do mojego statusu majątkowego. Poza tym to jet
    nielegalne.

  • 18. Data: 2002-08-09 05:43:59
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > To nie zupełnie tak. Moze opiszę dokładniej sprawę i zdradzę kilka
    > szczegółów. Chodzi tutaj o kilka dzieł sztuki.

    a mozne te dziela sztuki LEGALNIE wywiezc z Polski????

    --
    A.S.

  • 19. Data: 2002-08-09 23:41:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Aug 2002, Diodak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Jeżeli gdzieś jest coś nie tak w tym rozumowaniu, to przepraszam, ale jak
    >+ już pisałem zawsze pracowałem u kogos.

    Po pierwsze zaczyna być coraz mniej oczywiste czy piszesz z Polski :)
    Po drugie w .pl jest cos takiego, jak "działalność gospodarcza
    osoby fizycznej" - wtedy podatek płacisz raz a dobrze :( (przy
    tych sumach - 40%) i pieniądze są twoje !
    Natomiast nie mam pojęcia jak w opisywanej przez ciebie sytuacji
    mogą wyglądać "inne przykre niespodzianki", czyli VAT, cła,
    akcyza i inne takie...

    Pozdrowienia, Gotfryd