    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie
    Date: Sat, 10 Aug 2002 01:41:10 +0200

    On Thu, 8 Aug 2002, Diodak wrote:
    [...]
    >+ Słyszałem, że poza dochodowym w firmie płaci się podatek w wysokości 30% od
    >+ różnicy pomiędzy kosztami, a przychodami. W moim przypadku byłaby to różnica
    [...]
    >+ No tutaj nie ma chyba nic dziwnego. Najpierw place podatek dochodowy jako
    >+ osoba prawna (firma), a następnie wypłacam 400 tys. złotych (a muszę mieć
    >+ te pieniądze) i płace podatek dochodowy jako osoba fizyczna (oczywiście
    >+ nawyższy próg), ewentualnie dywidenda, ale podatek i tak muszę zapłacić.
    >+ Jeżeli gdzieś jest coś nie tak w tym rozumowaniu, to przepraszam, ale jak
> [...]

    Po pierwsze zaczyna być coraz mniej oczywiste czy piszesz z Polski :)
    Po drugie w .pl jest cos takiego, jak "działalność gospodarcza
    osoby fizycznej" - wtedy podatek płacisz raz a dobrze :( (przy
    tych sumach - 40%) i pieniądze są twoje !
    Natomiast nie mam pojęcia jak w opisywanej przez ciebie sytuacji
    mogą wyglądać "inne przykre niespodzianki", czyli VAT, cła,
    akcyza i inne takie...

    Pozdrowienia, Gotfryd