  • Data: 2008-07-30 08:46:13
    Temat: rozliczanie z małżonkiem na PIT37 a podatek liniowy
    Od: kkisiele <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Może ktoś z grupowiczów będzie się w stanie mi pomóc w sprawie PITów.
    Do lipca 2007 pracowałem na umowę o pracę i za ten okres rozliczyłem
    się na PIT-37 wspólnie z małżonką. Jako, że żona nie pracowała to
    wyszedł mi zwrot podatku dochodowego przez US. Od lipca przeszedłem na
    działalność gospodarczą, wybrałem podatek liniowy i za ten okres
    złożyłem PIT-36L.
    Mój US twierdzi, że PITu 37 nie mogę w tej sytuacji rozliczyć wspólnie
    z żoną, bo wybrałem liniówkę. Ale przecież wybrałem ją dopiero od
    lipca, a do tego czasu byłem na podatku progresywnym i umowie o pracę.
    Jak to zgodnie z prawem powinno wyglądać?