  • Data: 2003-10-08 14:50:05
    Temat: rozliczanie Dzialalnosc komisu
    Od: "Karina" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Wszystkich.
    Czy ktoś z Was zetknął się z rozliczaniem prowizji w komisie?

    Moi znajomi otworzyli komis z ubrankami, wózkami, fotelikami itp. dla
    dzieci. Spisując umowę komisową z Panem X na towar o wartości 100 (np
    fotelik) sprzedają go w cenie 130 zł. Te 30 zł jest ich prowizją. Jak to
    rozliczać?

    Słyszałam że powinni na te 30 zł wystawić fakturę Panu X (jako prowizja) ale
    Pan X nie zapłaci im 30 zł.

    Jak więc ewidencjonować? Czy ich umowy są źle skonstruowane? Czy zna ktoś
    przykłady?

    I drugi problem to sytuacja gdy kupią ładniejsze ubranka ze sklepu z odzieżą
    używaną.
    Z tego co wiem sprzedaż rzeczy używanych jest zwolniona z Vat-u? Oni mają
    tylko paragon gdzie jest wpisana ilość kg.....
    Aby to miało "ręce i nogi" czy robić w dniu takiego zakupu spis z natury?
    czy coś innego?

    Jeśli ma ktoś jakieś propozycje bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam i czekam

    Karina