    Date: Thu, 13 Oct 2005 21:37:02 +0200
    From: Karolina Gajkowska <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozdzielność majątkowa a wspólne rozliczanie podatków

    Witam,
    Mam pewne pytanie.
    Otóż planuję wziąć kredyt i powiedziano mi, że znacznie lepszą zdolnośc
    kredytową będę mieć jak notarialnie przeprowadzę rozdzielnośc majątkową
    z mężem, z którym jestem w separacji od 15 lat. Mąż jest bezrobotny, a
    ja zarabiam niemało i jak dotąd było dla mnie bardzo korzystne aby nie
    przeprowadzać rozwodu właśne po to, by rozliczać się wspólnie.
    W tej chwili zastanawiam się, czy przeprowadzić te rozdzielność jednak -
    również ze względu na prawo wlasności doku, który zamierzam kupić.

    I oto pytanie - czy po przeprowadzeniu rozdzielności majątkowej z mężem
    będę mogła w dalszym ciągu rozliczać podatki wspólnie?
    Czytałam PITa i nie ma tam nigdzie rubryki o tym, czy między małżonkami
    jest rozdzielność majątkowa. Czy to znaczy, że nie ma ona znaczenia, czy
    może jest wówczas oddzielny PIT na taką okoliczność?

    Z góry dziękuję za odpowiedź/wskazówki gdzie mogę szkać informacji na
    ten temat.

    Pozdrawiam,
    Karolina