  • Data: 2008-07-10 21:04:16
    Temat: reversed charge VAT od usługobiorcy ???
    Od: plusz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Przeszukałem archiwum i wynika z niego, że mój kontrahent w Holandii
    popełnia błąd. Zanim zwrócę mu uwagę chcę potwierdzić moje
    przypuszczenia.

    Otóż, na mojej stronie internetowej mam linki do stron firmy
    pośredniczącej w sprzedaży noclegów w hotelach.
    Otrzymuję za to pewną prowizję.
    Pod koniec miesiąca przysyłają mi dokument zwany "credit slip" na
    którym jest zarobiona przez mnie kwota i dopisek: * VAT Reversed
    charge according to the VAT Directive (2006/112/EG) Article 56.1.1.
    Po 2 tygodniach przysyłają kwotę która jest na dokumencie.

    Ja wystawiam fakturę wewnętrzną bez VATu.

    Jak wynika z archiwum, oni powinni odprowadzić VAT. Zastanawia mnie
    tylko, dlaczego stosują ten dopisek? Czy oczekują, że ja zapłacę VAT?
    Oni są usługobiorcą i płacą mi za usługę.
    Czy moje wnioskowanie jest poprawne?

    --
    plusz