  • Data: 2008-07-11 20:01:50
    Temat: Re: reversed charge VAT od usługobiorcy ???
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lip, 20:42, plusz <p...@g...com> wrote:

    > oni faktur nie chcą - przynajmniej od dwóch lat o żadną się nie
    > upomnieli :)

    Bo w sumie i po co im. Nalicza VAT na fakturze wewnetrznej, w koszty
    pewnie moga wrzucic
    na podstawie zaplaty.

    > ja wystawiam wewnętrzną do Credit Slip - ale w sumie nie wiem dlaczego
    > jeśli wystawiałbym zwykłą to chyba powinienem wysłać coś do nich

    Jesli na tej wewnetrznej wpisujesz nabywce uslug(holendrow) i slowo
    ORYGINAL,
    a do tego wystawiasz ja w momencie wykonia uslugi albo co regularnie
    miesiac
    bez wzgledu na otrzymane platnosci(chyba ze przyjda przed koncem
    miesiaca wtedy
    trzeba zafkturowac zaliczke) to pol biedy - masz oryginaly ze zbednym
    slowem "wewnetrzna"
    oraz nie masz kopii.

    Tak czy siak jako wykonawca uslugi masz obowiazek wystawic normalna
    fakture, nawet jesli mialbys
    oryginal zmielic albo wyslac listem zwyklym w nicosc(ja tak robie,
    kontrahent sobie drukuje PDF-a,
    a ja nie wiem czy mozna niszczyc oryginaly wiec wysylam je listem
    zwyklym - dochodza albo i nie,
    w losowej kolejnosci i po kilku tygodniach, a kontrahent je wrzuca do
    kominka :) )

    > btw. jeśli faktura NP to wpisuje to do deklaracji VAT-7 ? chyba ten
    > krok pomijam więc może powinienem zrobić korekty 2 lata wstecz?
    > wpisuję jedynie do KPiR

    W pole 21 - wiec bez korekt sie nie obejdzie. Na pocieszenie - fiskus
    nie stracil ani zeta
    wiec jak dobrze to rozegrasz, to obedzie sie bezbolesnie(deklaracje i
    rejestry mozesz pokorygowac
    bezbolesnie, co do faktur to nie wiem czy jakis czynny zal nie bedzie
    potrzebny tak na wszelki wypadek
    + jakas anulacja tych faktur wewnetrznych i wystawienie poprawnych -
    tutaj musza pomoc grupowi wyjadacze albo
    jakis >>dobry<< doradca podatkowy)