  • 11. Data: 2002-06-19 14:49:59
    Temat: Re: rachunek vatowca
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl>

    > "Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    > 2) usługach - rozumie się przez to:
    > e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    > przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    > autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego.."

    No widzisz! Czytałem dzisiaj ze 3 razy i jak widać nie doczytałem ;-)

    > czyli bylaby to sprzedaz uslugi, tylko teraz kwestia jaka tu stawka VAT,
    > czyzby 22% jako usluga informatyczna?

    Tak jak pisałem - o ile nie jest ona wymieniona w załącznikach opisujących
    towary i usługi w odniesieniu, do których mają zastosowanie zwolnienie lub
    obniżona stawka VAT, to, niestety, 22%. Trzeba jednak, co napisałem, upewnić
    się przez odnalezienie właściwego symbolu PKWiU Jedyne co mi się udało
    odnaleźć to:
    92.31.22 - usługi świadczone przez autorów, kompozytorów, rzeźbiarzy,
    artystów estradowych i innych indywidualnych artystów.
    Zdaje się że są one w grupie zwolnionych.
    Być może w tym momencie występujesz jako autor...

    Powodzenia

    Darek

  • 12. Data: 2002-06-19 15:08:30
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    Użytkownik "DarekS" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > artystów estradowych i innych indywidualnych artystów.
    > Zdaje się że są one w grupie zwolnionych.
    > Być może w tym momencie występujesz jako autor...

    Mam nadzieje, jestem autorem projektu, ktory zawiera elementy podpadajace
    pod to, poza tym jest odpowiednia umowa o przekazanie praw autorskich. Ale
    ciezko sie tu odnalezc.
    Dzieki ;)

  • 13. Data: 2002-06-19 18:01:37
    Od: "beka" <b...@w...pl>

    moim zdaniem sprzedaz praw autorskich wogole nie podlega popd VAT
    ale nie potrafie tego niestety uzasadnic

  • 14. Data: 2002-06-19 20:44:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jun 2002, beka wrote:

    >+ a nie jest tak ze prawa autorskie to nie sa ani usluga ani towarem i nie
    >+ podlegaja ust. o VAT??

    To że przypadkiem są już było; pozostaje sprawa "a co gdy coś
    nie jest" - googlem powinno dac się znaleźć krótki wykład
    z języka polskiego (pod moim adresem zresztą ;)) autorstwa Maddy.
    Otóż "rzeczy sprzedawalne" dzieli się z uwagi na VAT na:
    - objęte VAT (od 0% do 22%)
    - zwolnione z VAT
    - nie objęte VAT, czyli nie objęte i nie zwolnione.

    Na te trzecie nie wystawia się faktury - a rachunek... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-06-19 20:58:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jun 2002, DarekS wrote:
    [...]
    >+ O ile się orientuję, to rachunki wystawiają jedynie sprzedawcy podmiotowo
    >+ zwolnieni z VAT (zdaje się że na rachunkach jest nawet taki nadruk) w
    >+ związku z tym firma, o której piszesz - płatnik VAT - powinna wystawiać
    >+ faktury VAT na wszelkie usługi, towary itp. które sprzedaje

    Na towary i usługi, na "tym podobne" nie :)
    O ile dobrze pamiętam to np. prawo do ziemi nie jest ani towarem
    ani usługą (a niewątpliwie się za nie płaci).

    Ponieważ widzę że bez googla ani rusz (musiałbym elaborat a'la
    Maddy machnąć - a on już jest) to proszę:

    http://groups.google.com/groups?as_q=rachunek+vat&nu
    m=100&as_scoring=r&hl=pl&newwindow=1&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_u
    subject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb
    =b&as_miny=2001&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2002&as
    _maxm=6&as_maxd=19

    a miejsce w którym Maddy robi mi wykład jest tu:

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&newwindow=
    1&th=747217920fdea117&rnum=4

    ...i nie jest to jedyne miejsce z wykładem na ww temat :)

    *Oczywiście* - od tego czasu była nowelizacja UoVAT która objęła
    licencje maści różnej, więc status "sprzedaży programu" się
    zmienił - ale sprawa że "inne niż towary i usługi w znaczeniu
    UoVAT" - IMO i AFAIK nie !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2002-06-19 21:08:10
    Temat: Odp: rachunek vatowca
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik DarekS <d...@a...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeq5ku$c74$...@n...onet.pl...

> [...]

    > artystów estradowych i innych indywidualnych artystów.
    > Zdaje się że są one w grupie zwolnionych.
    > Być może w tym momencie występujesz jako autor...

    bzdurka galeretka ;)

    Ostatnia nowelizacja Ustawy o PTU wprowadzila m.in. owatowanie licencji od o
    programowania, bo Poslowie wyliczyli, jakie to straszne pieniadze przeplywaj
    a bez VATu. Nie ma obecnie mozliwosci sprzedazy oprogramowania inaczej, niz
    przy 22%, chyba ze nabywca jest zwolniony z VAT albo jest to eksport. Byc mo
    ze sa jeszcze jakies specyficzne przypadki.

    Walkowane bylo niedawno na grupie.
    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 17. Data: 2002-06-20 07:39:23
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > To że przypadkiem są już było;

    Czy ta ustawa nie obowiazuje od 31 marca (cos tak mi sie skojarzylo) ?

    Pawel

  • 18. Data: 2002-06-20 10:07:36
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl>

> [...]
    mo
    > ze sa jeszcze jakies specyficzne przypadki.

    Zgadza się, z tym że mówimy tu nie o udzieleniu licencji, ale o sprzedaży
    praw autorskich. Bez wątpienia w świetle tego co napisał, Paweł jest autorem
    programu. Ale czy o to chodziło twórcy tego symbolu PKWiU. IMO jednak pomimo
    wszystko 22%
    Darek

  • 19. Data: 2002-06-20 10:23:03
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl>

> [...]
    > licencje maści różnej, więc status "sprzedaży programu" się
    > zmienił - ale sprawa że "inne niż towary i usługi w znaczeniu

    Jasne! BTW dzięki za skierowanie do elaboratu Maddy, choć rzeczywiście
    trochę już się zmieniło. Wyraziłem się nieprecyzyjnie pisząc "itp.", ale
    cały czas miałem na myśli te nieszczęsne prawa autorskie.

    A tak trochę na marginesie tematu to zdaje się że sprzedaż licencji,
    sprzedaż praw autorskich i honorarium autorskie to trzy różne pojęcia,
    zgadza się? Piszę o tym, bo wydaje mi się, że w kilku wywodach (nie chodzi
    mi tylko o ten wątek) autorzy je ze sobą utożsamiają.

    Pozdrowienia

    Darek

  • 20. Data: 2002-06-20 10:33:14
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

> [...]
    > zgadza się? Piszę o tym, bo wydaje mi się, że w kilku wywodach (nie chodzi
    > mi tylko o ten wątek) autorzy je ze sobą utożsamiają.

    co do licencji ok, ale honorarium autorskie to nazwa rachunku wystawianego
    za sprzedaz praw autorskich, myle sie?

    Pawel