    From: Wojciech Wójcik <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pytanie o składki
    Date: Mon, 8 Nov 2004 09:56:30 +0100

    Hej,

    sorry jeżeli NTG ale nie znalazłem odpowiedniejszej. Pytanie dotyczy składek
    na ZUS. Jakiś czas pracowałem na umowę o pracę. Ostatnio zwolniłem się i
    pracuję na umowę o dzieło. Jak wiadomo, nowy "pracodawca" w związku z tym
    nie opłaca składek na ZUS. Teraz pytanie, czy ja powinienem to robić sam czy
    może muszę to robić sam? Co mi grozi jeżeli to oleję? Dzwoniłem na infolinię
    do ZUS ale standardowo, jak we wszystkich państwowych organizacjach, albo
    zajęte (pani Frania dzwoni do pani Geni z pokoju obok i umawia się na kawkę)
    albo nikt nie odbiera (pani Frania poszła na herbatę, kawę lub po prostu do
    wc).

    Pozdrawiam
    Wojtek