  • Data: 2004-11-09 20:00:45
    Temat: Re: pytanie o składki
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech Wójcik" <w...@w...pl> wrote in message
    news:cmncc0$jvc$1@flis.man.torun.pl...
    > Hej,
    >
    > sorry jeżeli NTG ale nie znalazłem odpowiedniejszej. Pytanie dotyczy
    składek
    > na ZUS. Jakiś czas pracowałem na umowę o pracę. Ostatnio zwolniłem się i
    > pracuję na umowę o dzieło. Jak wiadomo, nowy "pracodawca" w związku z tym
    > nie opłaca składek na ZUS. Teraz pytanie, czy ja powinienem to robić sam
    czy
    > może muszę to robić sam? Co mi grozi jeżeli to oleję?

    w zasadzie nic ci nie grozi. Możesz być poza systemem ubezpieczeń
    społecznych jeśli wykonujesz umowę o dzieło tylko pamiętaj żadnych
    chorobowych, rent, emerytury z zusu itd.
    Jeśli chcesz iść do lekarza na NFZ to musisz opłacać sobie sam ubezpieczenie
    zdrowotne, obecnie około 210 zet miesięcznie (do częściowego potrącenia w
    rocznym zeznaniu podatkowym).

    pzdr.
    Magdi