    From: Karmakoma <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pytanie laika -pit 11/8B (długie)
    Date: Sun, 13 Mar 2005 20:41:48 +0100

    Witam,

    Po długich walkach z pewną firmą, dla której w 2004 r. wykonywałam kilka
    umów o dzieło otrzyamałam od nich PIT 8B.

    Jest on moim zdaniem niezgodny z obowiązującym formatem i zawiera błędy.

    Chciałabym w tym miejscu zapytać, na ile jest to istotne i czy muszę w zw.
    z tym zwrócić się do tej firmy (i czy zawiadamiać Urząd Skarbowy o tej
    sytuacji) o korektę, czy mogę zostawić to tak jak jest.

    PIT, który otrzymałam wypełniony jest komputerowo. Nie wiem, czy na takich
    PITach muszą być DOKŁADNIE takie same zwroty i informacje jak na wzorach
    PITów zamieszczonych np. na stronie MF? Chodzi mi np. o treść poz. E 1
    (wynagrodzenia ze stosunku: pracy, służbowego...itd.) - czy musi być cała
    treść tego czy wystarczy tylko początek (tak jest w tym PIT, który
    dostałam).

    Poza tym PIT, który otrzymałam jest niezgodny z formatem ze strony MF w
    wielu innych punktach, co dziwne - pierwszy raz z czymś takim się spotkałam
    - firma pomazała go zakreślaczem na niebiesko (!!!!) - czy w ogóle wolno
    było im zakreślać niektóre pozycje w ten sposób???

    Następna sprawa - źle wpisali mój adres - nie zgadza się nr domu - czy w
    jest to na tyle istotna spraw, że muszę domagać się korekty od tej firmy?

    Przysłany mi PIT nie zawiera także komentarzy, które są w oryginale wzoru
    formularza - np. całej treći w żółtej ramce na 1 stronie (podstawa prawna,
    składający, termin doręczenia, otrzymuje) i wielu innych. Czy coś takiego w
    ogóle jest dla mnie wiążące?

    Bardzo proszę o poradę - czas do ostat. rozliczenia z Urz. Skarbowym coraz
    bardziej się zbliża...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję.

    Karmakoma.