  • 1. Data: 2007-01-17 06:23:02
    Temat: przesyłka ze stanów
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    Witam,

    dostalm pzresylke z za granicy a konkretnie z usa. w paczce znajdowala sie
    czesc perkusji(instrument muzyczny) oczywiscie paczka zostala zatrzymana
    gdyz podlega ocelniu. spodziewalme sie tego wiec czekalem na nadejscie
    jakiegos pisma informujacego mnie o procedurach. dostalem natomiast pismo z
    firmy ktora nazywa sie Z.U.H. SAGA z siedziba w czestochowie. w pismie
    znajduja sie informacje o tym co zawiera pzresylka i z jakiego artykulu
    podlega to oplatom celnym. nastepnie stoi o tym jakie dokumenty musze
    dostarczyc aby okreslic wartosc i do kiedy mam to zrobic. jedyne co tak
    naparwde budzi moje watpliwosci jest na samym koncu textu:

    Z.U.H. SAGA nie jest organem administracji panstwowej ,lecz firma swiadczaca
    odplatne uslugi w zakresie obrotu towarowego z zagranica.

    nastepnie dolaczone zstaly dwa papiery ktore musze wypelnic i pzreslac pod
    podany adres. sa to : wniosek o nadanie towarom prawa celnego oraz jakis
    papier z ktorego wynika ze firma wymaga odemnie nadania jej bezposredniego
    lub posredniego upowaznienia do prowadzenia prwzedstawicielstwa w sparwei
    prowadzenia obrotu moim towarem. a dokladnie wyglada to tak:

    UPOWANIENIE

    do dzialania w formie przedstawicielstwa
    1)bezposredniego 2) posredniego

    1upowazniam ZUH SAGA (adres i regon)
    do podejmowania na rzecz:
    (tu miejsce na moje dane)
    nastepujacych czynnosci zwiazanych z dokonywaniem obroty towarowego z
    zagranic:
    I) wszelkich okreslonych w art.75-78-Prawa Celnego
    (Dz.U.nr 68 poz.622 z 2004r), art.4 pkt.1, art.5,art.64,art.243 WKC
    a wszczegulnosci :
    a) badac towary przed dokonaniem zgloszenia celnego,
    b) przygotowywac niezbedne dokumenty i dokonywac zgloszenia celnego
    c) uniszczac naleznosci celne przywozowe lub celne wywozowe oraz inne
    oplaty,
    d)podejmowac towary po ich zwolnieniu
    e) skladac zabezpiecznie kwoty wynikajacej z dlugu celnego,
    f) wnosic dowolania i inne wnioski podlegajace rozpatrzeniu przez organy
    celne,
    g) deklarowac wartosc celna towarow,

    II) jednosczenise wyrazam zgode na udzielenie dalszego upowaznienia
    stosownie do aet.77 Prawa Celnego

    2. niniejsze upowaznienie ma charkter:

    > staly
    > terminowy do nia.....
    >jednorazow

    3. do upowaznienia nalezy dolaczyc dokumeny : kopie nip kpie dowodu
    soobistego.

    Na dole jest jeszce miejsce na znaczej oplaty skarbowej i miejsce na pesel
    nip podpis itd.

    Wiem że nadawca przesłał im dokumenty zakupu, na których widznieje kwota
    poniżej 45$ więc
    przesyłka jest zwolniona od cła.
    Poczytałem trochę w necie na temat tej firmy i odnoszę wrażenie że naciąga
    ludzi,
    po prostu oszukuje żeby zarobić, przynajmniej 150 zł za obsługę celną.

    Co z tym fantem dalej zrobić?

    --
    groups