  • 1. Data: 2007-01-17 07:31:54
    Temat: darowizna (matka-corka) mieszkania, a konkretniej umowy kupna-sprzedazy, praw
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    witam,

    mam zagwozdke. moze ktos pomoze mi ja rozwiazac. mama w zeszlym roku
    (wrzesien) podpisala z deweloperem przedwstepna umowe kupna sprzedazy z
    deweloperem. umowa zobowiazuje dewelopera do wybudowania i
    przeniesienia wlasnosci nieruchomosci (mieszkania) na moja matke.
    standardowo. calosc kwoty zostala wplacona. mieszkanie niedlugo bedzie
    oddane. ale w zalozeniu od razu mialo to byc mieszkanie dla corki.

    teraz jak mozna zrobic darowizne tego, zeby nie zaplacic podatku od
    spadkow i darowizn?

    a) gdyby mieszkanie bylo kupowane teraz, nie byloby problemu, przelew
    na konto corki, zgloszenie w US - zwolnienie od podatku

    b) gdyby mieszkanie mialo juz akt notarialny, no to darowizna
    notarialna, zgloszenie do US - zwolnienie od podatku

    ale chodzi o to, ze nie ma ani KW, ani aktu notarialnego. W jaki sposob
    darowac to mieszkanie czy prawa do niego czy cokolwiek, w jaki sposob
    to przedstawic przed US by ta darowizna byla zwolniona od podatku?

    w US powiedziano mi, ze mieszkanie to mieszkanie - akt notarialny i
    zwolnia, kasa to kasa, przelew i potwierdzenie i zwolnia. a, ze to
    nietypowa sytuacja to oni nie wiedza.

    a jak wiadomo chce uniknac kosztow. nic nie stoi na przeszkodzi by mama
    podpisala akt notarialny, potem darowala mieszkanie corce (koszta
    notariusza), corka zmienila wpis w ksiedze wieczystej (koszta sadu).
    chodzi o unikniecie tych kosztow, tak zeby juz corka podpisywala akt
    notarialny

    pozdrawiam