  • 1. Data: 2007-01-16 22:08:24
    Temat: FVAT za Energię w KUP, a VAT ?
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    -=DG+Ryczałt+VAT=-

    Ostatnio usłyszałem opinię że można ująć faktury VAT za
    w/w
    usługi, wystawione na mieszkanie prywatne gdzie zlokalizowana jest
    siedziba firmy, w KUP dla KPiR, w kwocie brutto. VAT'u nie można
    odliczać ponieważ faktura jest na osobę fizyczną nie prowadzącą
    DG (właściciel mieszkania, moja żona). Ja rozliczam się na zasadzie
    Ryczałtu+VAT, czyli z tego wynika że FVAT np. za energię itp mogę
    od razu wrzucać do kosza?

    Z pozdrowieniami, Hanss

  • 2. Data: 2007-01-20 08:26:18
    Temat: Re: FVAT za Energię w KUP, a VAT ?
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    Hanss napisał(a):
> [...]
    > DG (właściciel mieszkania, moja żona). Ja rozliczam się na zasadzie
    > Ryczałtu+VAT, czyli z tego wynika że FVAT np. za energię itp mogę

    Nie mogę znaleźć nigdzie informacji na ten temat :-(
    Dokonałem w zeszłym roku odliczenia VAT (oczywiście części) za
    energię i gaz ( FVAT wystawione na żonę, zaksięgowane jako DW).
    Wiem że na ryczałcie nie ma kosztów, ale czy VAT miałem prawo
    odliczyć czy też prawdą jest to co podałem powyżej ?

    Proszę o pomoc, bo mam nową FVAT do zaksięgowania i nie wiem czy
    mogę?

    Hanss

  • 3. Data: 2007-01-20 18:48:20
    Od: opix <o...@o...eu>

    Hanss wrote:

> [...]
    > odliczyć czy też prawdą jest to co podałem powyżej ?
    >
    > Proszę o pomoc, bo mam nową FVAT do zaksięgowania i nie wiem czy

    nie masz prawa odliczyć podatku VAT wskazanego na fakturze bo nie ma do
    dzielenia podatku podstawy -aby to było możliwe musiałaby nastapić
    refakturyzacja
    --
    ===opix===