  • 1. Data: 2006-03-15 08:53:06
    Temat: przekazanie towaru na potrzeby firmy - vat i kpir
    Od: El-lE <i...@i...inv>

    Witajcie,

    zalozmy ze prowadze dzialalnosc handlowa, kupuje na poczatek 30 sztuk towaru
    do sprzedazy (pozniej kupie wiecej), ale jeden jest mi potrzebny do celow
    zapoznania sie z nimi, pouzywania, poznania jego wlasciwosci itp - przez
    uzywanie nie nadaje sie juz raczej do sprzedazy, chyba z jako uzywany,
    zreszta i tak nie chce go sprzedawac bo jest mi potrzebny np. po to by
    lepiej opowiadac o nim klientom.
    Jak to rozliczam z vat i Pit (kpir)? Czy tyo jest przekazanie na wlasne
    potrzeby (vat)? Czy wpisuje to w "pozostale koszty" w kpir?

    Pozdrawiam serdecznie
    El.

  • 2. Data: 2006-03-15 11:19:16
    Od: "jip" <j...@o...pl>

    "Przekazanie na potrzeby wlasne podatnika" kojarzy mi sie z
    "wyciagnieciem" rzeczy z majatku firmy i "wlozeniem" jej do
    majatku prywatnego podatnika (taki jakby zakup od wlasnej firmy) tj.
    "pozbawieniem" rzeczy gospodarczego charakteru wykorzystania rzeczy w
    ramach prowadzonej dzialalnosci gospodarczej (w konsekwencji rzecz
    wykresla sie z róznych ewidencji firmy - wyposazenia, srodków
    trwalych, stanów magazynowych etc.)

    Jezeli kupujesz cos dla firmy - nawet jako "próbke" czegos czym
    zamierzasz w przyszlosci handlowac, czy poslugiwac sie czyms
    jako "przykladem" dla klientów - to jest to twój normalny koszt (z
    zastrzezeniem oczywiscie, ze niektóre koszty wrzuca sie w KUP w
    calosci, a inne amortyzuje, a co do innych jest szczególne
    wylaczenie z KUP) - normalny zakup do firmy - bo ponosisz ten koszt w
    celu uzyskania przychodu.

    pozdrawiam
    jip

  • 3. Data: 2006-03-15 13:31:01
    Od: El-lE <i...@i...inv>

    jip wrote:

    > Jezeli kupujesz cos dla firmy - nawet jako "próbke" czegos czym
    > zamierzasz w przyszlosci handlowac, czy poslugiwac sie czyms
    > jako "przykladem" dla klientów - to jest to twój normalny koszt

    Dziekuje. A co z vatem w tym przypadku - rozumiem ze sie odlicza vat
    (nabycie towaru), ale czy potem (przeznaczenie do poslugiwania sie
    jako "przykladem" dla klientów) ujmuje sie to gdzies w ewidencji albo vat-7?

    > wykresla sie z róznych ewidencji firmy - wyposazenia, srodków
    trwalych, stanów magazynowych etc.)

    ewidencja stanow magazynowych? mam nzdzieje ze zwykly drobny podatnik (kpir,
    vat, bez kasy) nie _musi_ takiego czegos robic?

    El

  • 4. Data: 2006-03-15 14:17:13
    Od: "jip" <j...@o...pl>

    Powiem tak. Wyobraz sobie, ze handlujesz krzeslami i zastanawiasz
    sie czy kupic inny model do swojego sklepu. Wiec idziesz w tym celu
    do hurtownii i kupujesz krzeslo, bierzesz FV i - odliczasz sobie VAT -
    ujmujesz w ewidencji zakupów VAT, a cene (juz netto bo vat
    odliczony) wrzucasz jako k.u.p. w dochodowy - ujmujesz w KPIR.
    Wszystko.

    Jezeli jednak jestes dealerem samochodów i kupujesz samochód do
    jazd próbnych - to inna bajka ;)

    jip

  • 5. Data: 2006-03-16 09:10:44
    Od: El-lE <i...@i...inv>

    jip wrote:

> [...]
    > ujmujesz w ewidencji zakupów VAT, a cene (juz netto bo vat
    > odliczony) wrzucasz jako k.u.p. w dochodowy - ujmujesz w KPIR.

    A czy potem wykazuje w remanencie na koniec/poczatek roku jako towar
    handlowy? Czy moze w kategorii braki lub odpady? :)

  • 6. Data: 2006-03-16 10:58:42
    Od: "jip" <j...@o...pl>

    > A czy potem wykazuje w remanencie na koniec/poczatek roku jako towar
    > handlowy? Czy moze w kategorii braki lub odpady? :)

    Jeżeli ma to być eksponat - "przykład", ująłbym to w wyposażeniu
    - bo taką funkcję spełnia - nie masz przecież zamiaru tym
    handlować (co nie znaczy, że kiedyś tego elementu wyposażenia nie
    będziesz mógł sprzedać - będziesz).

  • 7. Data: 2006-03-16 13:41:42
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > - bo taką funkcję spełnia - nie masz przecież zamiaru tym
    > handlować (co nie znaczy, że kiedyś tego elementu wyposażenia nie

    Poza zdziwieniem jak można zaczynać działalność nie posiadając elementarnej na
    ten temat wiedzy, jest jeszcze drugie jak niektórzy sami potrafią komplikować
    sobie proste sprawy.

  • 8. Data: 2006-03-16 14:45:46
    Od: El-lE <i...@i...inv>

    złodziej podatków wrote:

    > Poza zdziwieniem jak można zaczynać działalność nie posiadając
    > elementarnej na ten temat wiedzy,

    IMHO to akurat nie jest _elementarna_ wiedza. A wiedzy o prowadzeniu DG to w
    polskiej rzeczywistosci nikt nigdy nie bedzie mial pelnej :)

    > jest jeszcze drugie jak niektórzy sami
    > potrafią komplikować sobie proste sprawy.

    No to powiedz prosze, jak ty bys to rozwiazal?
    Do ewidencji wyposazenia nie ma co wpisywac, bo wartosc <100 zl...

    El.

  • 9. Data: 2006-03-16 18:25:28
    Od: "jip" <j...@o...pl>

    Jezeli jest to ponizej 100 zl to czym ty sie chlopie w ogóle
    przejmujesz. Ujmij to jak chcesz.

  • 10. Data: 2006-03-17 08:27:44
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Jezeli jest to ponizej 100 zl to czym ty sie chlopie w ogóle
    > przejmujesz. Ujmij to jak chcesz.

    Ot i masz odpowiedź.

    Proponuję nie zawracać sobie głowy takimi duperelami a skupić się na prawdziwym
    biznesie. Mam wszystko co mi jest niezbędne w prowadzeniu firmy i zero wpisów w
    EST oraz EW. Uprzedzając ewentualne pytania napiszę że przeżyłem kilka nalotów
    między innymi UKS i nikt nie miał do tego akurat zastrzeżeń.