  • 1. Data: 2006-03-14 23:22:06
    Temat: Który PIT? Srodki bezzwrotnej pomocy zagranicznej..
    Od: "Meetom" <m...@s...irc.pl>

    Witam!
    Nie wiem czy to odpowiednia grupa, mam nadzieję że tak. Mam taki problem.
    Przez jakiś czas pracowałem dla jednej z uczelni, drobna "fucha"
    finansowana z zagranicy. W PIT'cie który dostałem, wynagrodzenie jest
    wpisane z rubrykę nr 78 (PIT-8B), czyli "Przychody pochodzące ze środków
    bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46
    ustawy". Zajrzałem do ustawy, ale albo nie umiem szukac po oznaczeniach
    (co jest bardzo prawdopodobne), albo po prostu w tym miejscu jest:
    "Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    1) (skreślony),"

    No i podsumowując nie wiem jakiego PITa mam wypełnić i gdzie mam ten
    dochód wpisać..

    Póki co jakoś próbuję to wpisać do różnych programów które "same"
    wypełniają PITy, może któryś z nich będzie nastawiony na kompletnie
    zielonego użyszkodnika i mi się uda ;)

    TIA!

    --
    ,------------------------------------ )\._.,--....,'``. -----
    ! Pozdrawiam - Meetom [aka Tomek] /, _.. \ _\ ;`._ ,.

  • 2. Data: 2006-03-18 11:10:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Mar 2006, Meetom wrote:

> [...]
    > prawdopodobne), albo po prostu w tym miejscu jest:
    > "Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:

    +++
    46) dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
    a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub
    międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w
    tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i
    prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie
    jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami,
    organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra
    lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych
    środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do
    rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
    b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z
    bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób
    fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca -
    bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z
    realizowanym przez niego programem,
    ---

    Inna sprawa, że to nie znaczy że przychód jest "dla ciebie"
    zwolniony, bo to zwolnienie dotyczy wyłącznie tego kto dostaje
    pieniądze *na określony cel*, a nie tego kto z nich dowolnie
    korzysta. Tak jak wyżej napisano - ten kto jako zleceniobiorca
    ma dochód "na własne cele" (a nie na realizację programu) już
    płaci podatek :)

    > No i podsumowując nie wiem jakiego PITa mam wypełnić i gdzie mam ten dochód
    > wpisać..

    A tego też nie wiem.
    Podejrzewam że normalnie do przychodów z umów realizowanych osobiscie,
    ale to by wskazywało że z PITami coś jest nie tak albo nie ten
    wypełnili.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-26 14:15:04
    Od: Tomek<e...@p...fm>

    Mam identyczną sytuację. Zgodnie z informacją z Pierwszego Urzędu Skarbowego
    w Opolu: PIT 37 (a więc standardowy); a dochodów z bezzwrotnej pomocy
    zagranicznej z PITu 8B nie wykazuje się w ogóle w PIT 37 (innymi słowy, tak jakby
    ich nie było).

    -> http://usenet.pomocprawna.info