  • 1. Data: 2006-05-19 11:37:26
    Temat: przejście z karty podatkowej na ksiażkę - amortyzacja
    Od: "macq" <m...@p...net>

    Przeszedłem z karty na książkę. W firmie mam kilka samochodów, w jaki sposób
    ustalić ich wartość początkową. Jak je amortyzować. Mam też trochę sprzętu,
    który też używam w prowadzeniu działalności, jak to amortyzować? Np. kasy
    fiskalne itp.

    Z góry dzięki za info.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-05-20 09:27:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 May 2006, macq wrote:

    > Przeszedłem z karty na książkę. W firmie mam kilka samochodów, w jaki sposób
    > ustalić ich wartość początkową.

    Zajrzyj do ustawy i sprawdź co tam napisali o ustalaniu wartości
    początkowej. Masz dowody zakupu?

    > Jak je amortyzować.

    +++
    5. W razie zmiany formy opodatkowania, podatnicy zakładając ewidencję,
    o której mowa w ust. 2 uwzględniają w niej odpisy amortyzacyjne
    przypadające za okres opodatkowania w formie zryczałtowanego podatku
    dochodowego.
    ---

    W sumie to ciekaw jestem jak to interpretować: bo jakby ktoś przyjął
    obniżony współczynnik amortyzacji (zero konkretnie :>) to chyba
    US mógłby się przyczepić?
    Na czym polega amortyacja jako taka rozumiem że wiesz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-20 10:14:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > W sumie to ciekaw jestem jak to interpretować: bo jakby ktoś przyjął
    > obniżony współczynnik amortyzacji (zero konkretnie :>) to chyba US

    Nie można przyjąć współczynnika zero - współczynnik jest zawsze 1 chyba
    że ustawa ustanawia wyjątki (a ustanawia - wsp. 2 i 3 ale nie "zero").
    Można stawkę ewentualnie przyjąć 0%. Tylko że jak juz ktoś przyjął
    stawkę zero to dalej musi tą stawka amortyzować :)
    Powodzenia ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-05-20 21:36:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 May 2006, Maddy wrote:

    > Nie można przyjąć współczynnika zero - współczynnik jest zawsze 1 chyba
    > że ustawa ustanawia wyjątki (a ustanawia - wsp. 2 i 3 ale nie "zero").

    Pas, masz rację - "w górę" współczynnikiem, "w dół" stawką,
    mea culpa!

    > Można stawkę ewentualnie przyjąć 0%.

    Taaaaaa jest!

    > Tylko że jak juz ktoś przyjął
    > stawkę zero to dalej musi tą stawka amortyzować :)
    > Powodzenia ;)

    A dziękuję.
    Nie nadinterpretujesz aby (mocno) zapisu ustawy?
    Na mojm HDD mam tak:
    +++
    5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych
    stawki dla poszczególnych środków trwałych. Zmiany stawki dokonuje
    się począwszy od miesiąca, w którym środki te zostały wprowadzone
    do ewidencji,
    albo od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego.
    ^^^^^^^^^^^
    ---

    Coś źle rozumiem z tego przepisu??
    Tam nie ma że "zmiany stawki dokonuje się tylko raz w okresie amortyzacji"!
    :)

    Mi się wydaje że miałaby sens regulacja nakazująca przy przejściu
    z ryczałtu na KPiR/PK przyjąć "urzędowe" współczynniki amortyzacji,
    ale nie umiem przepisu znaleźć.
    Tak tylko bezpodstawnie podejrzewam że jak się tak nie zrobi
    to US się przyczepi - ale jak ktoś ma stosowny przepis pod ręką
    to bardzo proszę o zapodanie!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)