    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przejście z karty podatkowej na ksiażkę - amortyzacja
    Date: Sat, 20 May 2006 23:36:43 +0200

    On Sat, 20 May 2006, Maddy wrote:

    > Nie można przyjąć współczynnika zero - współczynnik jest zawsze 1 chyba
    > że ustawa ustanawia wyjątki (a ustanawia - wsp. 2 i 3 ale nie "zero").

    Pas, masz rację - "w górę" współczynnikiem, "w dół" stawką,
    mea culpa!

    > Można stawkę ewentualnie przyjąć 0%.

    Taaaaaa jest!

    > Tylko że jak juz ktoś przyjął
    > stawkę zero to dalej musi tą stawka amortyzować :)
    > Powodzenia ;)

    A dziękuję.
    Nie nadinterpretujesz aby (mocno) zapisu ustawy?
    Na mojm HDD mam tak:
    +++
    5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych
    stawki dla poszczególnych środków trwałych. Zmiany stawki dokonuje
    się począwszy od miesiąca, w którym środki te zostały wprowadzone
    do ewidencji,
    albo od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego.
    ^^^^^^^^^^^
    ---

    Coś źle rozumiem z tego przepisu??
    Tam nie ma że "zmiany stawki dokonuje się tylko raz w okresie amortyzacji"!
    :)

    Mi się wydaje że miałaby sens regulacja nakazująca przy przejściu
    z ryczałtu na KPiR/PK przyjąć "urzędowe" współczynniki amortyzacji,
    ale nie umiem przepisu znaleźć.
    Tak tylko bezpodstawnie podejrzewam że jak się tak nie zrobi
    to US się przyczepi - ale jak ktoś ma stosowny przepis pod ręką
    to bardzo proszę o zapodanie!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)