  • 11. Data: 2009-03-03 11:05:54
    Temat: Re: prośba o pomoc w policzeniu podatkow
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 03 Mar 2009 09:18:58 +0000, kooziol napisał(a):

    > Nie bardzo pasuje mi wysokosc PIT-u obliczonego przez ksiegowa.
    >
    > Ja to licze w ten sposob: 10.500 (przychod netto) - (570,33 + 46,94 +
    > 171,96 + ok. 30 PLN ze zdrowotnego) = 9681 (dochod); od tego 19% podatku
    > = 1839 i od tego podatku jeszcze odjac wieksza czesc zdrowotnego, ktora
    > jak rozumiem odlicza sie od podatku.
    >
    > Wychodzi mi sporo mniej niz wyliczenia ksiegowej. Gdzie robie blad?

    1. 30 zł już napisali

    2. Zacząłeś DG w lutym więc pierwszy ZUS zapłacisz w marcu - więc dlaczego
    odliczasz w lutym?

    3. Nie odjąłeś od podatku tzw "kwoty wolnej" 556,02

    4. 18% a nie 19%

  • 12. Data: 2009-03-03 11:09:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > 3. Nie odjąłeś od podatku tzw "kwoty wolnej" 556,02
    > 4. 18% a nie 19%

    Ale gosciu twierdzi, ze na liniowym jest... slusznie zreszta - jesli dochod
    sie utrzyma na takim poziomie meisiecznym

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-03-03 11:11:04
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    > ok. Rozumiem zatem ze sie (mniej wiecej) zgadza? PIT jest wyzszy bo do
    > kosztow uzyskania nie moge zaliczyc skladek + nie moge odliczyc czesci
    > zdrowotnego od podatku? czy dobrze kombinuje?

    Na to wychodzi. mi wychodzi 1962 ale nie wiem co za koszty kryją się w
    kwocie 171,96

    Andrew

  • 14. Data: 2009-03-03 11:20:23
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    SDD w <news:goj356$c77$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Ale gosciu twierdzi, ze na liniowym jest... slusznie zreszta - jesli dochod
    > sie utrzyma na takim poziomie meisiecznym

    Ciekawe, czy dla byłego pracodawcy świadczy usługi...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2009-03-03 11:22:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl> napisał w wiadomości

    > Na to wychodzi. mi wychodzi 1962 ale nie wiem co za koszty kryją się w
    > kwocie 171,96

    Czy to wazne. *jakieś* koszty dzialalnosci (oVATowane 7%)
    Nawiasem mowiac - koszty to ten aspekt dziallanosci, nad ktorym kooziol musi
    jeszcze porzadnie popracowac :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-03-03 11:29:08
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    > Czy to wazne. *jakieś* koszty dzialalnosci (oVATowane 7%)
    > Nawiasem mowiac - koszty to ten aspekt dziallanosci, nad ktorym kooziol
    > musi jeszcze porzadnie popracowac :)

    Pewnie nie wazne mnie wychodzi poprostu 8 pln podatku mniej, wygląda ze cos
    jest z kosztów wywalone i zastanawiało mnie co :) jak na 7% to pewnie jakes
    żarcie.

    Andrew

  • 17. Data: 2009-03-03 11:39:01
    Od: "kooziol" <k...@W...gazeta.pl>

    Andrew <anbereda@poczta.(onet).pl> napisał(a):

> [...]
    cos
    > jest z kosztów wywalone i zastanawiało mnie co :) jak na 7% to pewnie

    Hej,

    Te koszty to byly 2 bilety kolejowe, ale zapomnialem, ze do kosztow ksiegowa
    zalicza jeszcze 25% oplat ekslopatacyjnych za mieszkanie.

    Co do "pracy nad kosztami". Niestety nie jest latwo, komorka (od nastepnego
    miesiaca), ksiegowa, 25% czynszu, czasem jakas ksiazka branzowa i tyle.
    Aktualnie intensywnie namawiam siostre na kupno samochodu :)

    pozdrawiam i bardzo dziekuje za pomoc.
    Marcin

  • 18. Data: 2009-03-03 11:41:18
    Od: "kooziol" <k...@W...gazeta.pl>

    TomN <s...@i...dyndns.org> napisał(a):

    > Ciekawe, czy dla byłego pracodawcy świadczy usługi...

    Nie dla bylego, coz za brak wiary we mnie :)
    dochod bede mial staly, z kosztow tez duzo wiecej nie wyzyluje.