  • 1. Data: 2007-03-03 22:51:31
    Temat: problem płatnika z zatrudnieniem obcokrajowców
    Od: "Jan K." <q...@w...pl>

    Witam,

    Chcę zatrudnić osobę z Rumunii, jednak nie wiem jakie miałbym z tego tytułu
    obowiązki jako płatnik,
    czy inaczej musiałbym ją rozliczać (np. odprowadzać składki do urzędu
    skarbowego w jego kraju?)

    Z tego co wiem, to wszystko chyna zależy od podpisanej umowy o unikaniu
    podwójnego opodatkowania, ale chciałbym mieć pewność w kilku kwestiach,
    pytanie:

    gdzie mam się zwrócić o interpretację: do mojego urzędu, czy do ministerstwa
    finansów?

    --
    pozdr
    Marek S.

    ------------------
    123456789

  • 2. Data: 2007-03-07 17:05:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia 03.03.2007 Jan K. <q...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    >

    > Z tego co wiem, to wszystko chyna zależy od podpisanej umowy o unikaniu
    > podwójnego opodatkowania, ale chciałbym mieć pewność w kilku kwestiach,

    W pytaniu nie jest sprecyzowane gdzie fizycznie znajduje się ta osoba z
    Rumnii, czy w Rumunii czy w Polsce.

    Korzystając z tego, podepnę się pod pytanie przy okazji precyzując o co
    mi chodzi: czy jeżeli "zatrudniam" kogoś na umowę o dzieło zza granicy
    (zdalnie, wykonawca przebywa za granicą cały czas), to czy muszę za
    niego odprowadzać podatek tutaj (podejrzewam koszmarne korowody z
    NIPem), czy też on mi wystawia rachunek, ja go płacę w kwocie brutto, a
    on się martwi o to jaki podatek i w jakiej wysokości u siebie w kraju
    zapłaci?

    p. m.