  • 1. Data: 2007-03-03 12:49:36
    Temat: Co wypelnic: PIT-38 + PIT-X czy PIT-36 + PIT-ZG
    Od: "Bankierek" <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam nastepujace watpliwosci:
    Latem dostalem dywidende od zagranicznych akcji, natomiast jesienia dostalem
    pieniadze pochodzace ze sprzedazy "Preferential Subscription Rights" - nie
    wnikajmy dokladnie co to jest, w kazdym razie jest to traktowane jako
    "odplatne zbycie papierow wartosciowych".
    Dostalem PIT-8C, gdzie mialem dokladnie wymieniana kwote za "PSR" i od tej
    kwoty odprowadzilem nalezny podatek.

    Wyslalem kilka dni temu do Urzedu Skarbowego PIT-38 (wpisy dotyczace PSR) z
    zalacznikiem PIT-X (wpisy dotyczace dywidendy).

    Moje pytanie jest nastepujace:
    Czy uzylem wlasciwych formularzy?
    A moze powinienem uzyc formularza PIT-36 z zalacznikiem PIT-ZG?

    Dodam tylko, ze nie pracuje za granica i chodzi tu tylko o zyski zwiazane z
    akcjami.

    Bardzo prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Bankierek
    b...@o...pl

  • 2. Data: 2007-04-10 18:46:57
    Temat: Re: Co wypelnic: PIT-38 + PIT-X czy PIT-36 + PIT-ZG
    Od: Rafal <_...@w...pl>

    Bankierek wrote:
> [...]
    > A moze powinienem uzyc formularza PIT-36 z zalacznikiem PIT-ZG?
    >
    > Dodam tylko, ze nie pracuje za granica i chodzi tu tylko o zyski zwiazane z

    ja zrobilem tak samo jak ty. Kase zarobiona na zagranicznej gieldzie
    rozliczylem pitem 38. Tylko, ze za ile kupilem/sprzedalem akcje mam
    dowody w PLN a nie w obcej walucie. Stad rozliczylem 38 pitem. Pozdrawiam