  • 1. Data: 2007-03-03 21:26:57
    Temat: Darowizna na działalność gosp. od ojca - jak to jest?
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

    Ojciec chce przekazać mi darowiznę w pewnej kwocie (powyżej 10 tys. zł),
    którą wykorzystam na moją działalność gospodarczą. Z tego co już zdążyłem
    się dowiedzieć to powinienem:
    1. Sporządzić z ojcem umowę darowizny (nie koniecznie u notariusza), w
    której będzie m.in. napisane, że przekazane mi środki pieniężne wykorzystam
    na działalność gospodarczą;
    2. Mieć dowód przelewu z rachunku bankowego ojca na mój rachunek firmowy
    kwoty określonej w umowie darowizny;
    3. Aby skorzystać ze zwolnienia od podatku od darowizny powinienem złożyć
    formularz SD-Z1 do urzędu skarbowego na co mam 30 dni od daty wpływu środków
    na konto i w ciągu roku udokumentować (faktury), że pieniądze z darowizny
    wykorzystane zostały na prowadzenie działalności gospodarczej;
    4. W grudniu zeszłego roku dostałem też darowiznę od mamy na kwotę 9 tys. zł
    i tego podobno nie muszę niczym udokumentować;
    5. W marcu dostanę darowiznę od babci na kwotę 5 tys. zł - rozumiem, że tego
    też nie muszę udokumentowac w żaden sposób;

    Czy o czymś jeszcze zapomniałem co jest istotne dla sprawy?

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2007-03-04 10:56:04
    Od: "Cavallino" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Konrad" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    tego
    > też nie muszę udokumentowac w żaden sposób;
    >
    > Czy o czymś jeszcze zapomniałem co jest istotne dla sprawy?

    Możesz sobie darować "firmowy" z p.2, faktury z p. 3, cel darowizny z p.1.
    To nie ma znaczenia.

  • 3. Data: 2007-03-04 11:38:16
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

    > Możesz sobie darować "firmowy" z p.2, faktury z p. 3, cel darowizny z p.1.
    > To nie ma znaczenia.

    Faktur nie trzeba?
    Pytam bo przeczytałem w necie taką informację: "Niekorzystną zmianą w
    ustawie o podatku od czynności cywilnoprawnych jest likwidacja zwolnienia z
    podatku dla pożyczek udzielanych na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
    Często pożyczki takie są udzielane wśród członków dalszej rodziny. Warunkiem
    skorzystania ze zwolnienia jest udokumentowanie, że pieniądze będące
    przedmiotem pożyczki zostaną przeznaczone na pokrycie wydatków poniesionych
    na rozpoczęcie lub prowadzenie działalności gospodarczej w ciągu 12 miesięcy
    od dnia zawarcia umowy albo wykorzystania w tym okresie rzeczy oznaczonych
    co do gatunku, stanowiących przedmiot pożyczki."

  • 4. Data: 2007-03-05 08:26:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Mar 2007, Konrad wrote:

    > Faktur nie trzeba?

    Faktur??? Na co?

    > Pytam bo przeczytałem w necie taką informację: "Niekorzystną zmianą
    > w ustawie o podatku od czynności cywilnoprawnych jest likwidacja
    > zwolnienia z podatku dla pożyczek

    Czekaj.
    To piszesz o darowiźnie czy o pożyczce?
    Jak Ci się wydaje, że podpadają pod jedną ustawę, to jesteś w błędzie :)

    pzdr, Gotfryd