  • 1. Data: 2003-03-22 12:59:37
    Temat: pracownik-os. wsółpracująca i chorobowe
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam takie pytanie. Dziewczyna pracuje (będzie pracować 01.04.2003)u brata w
    firmie. zamierzają się w lipcu pobrać, więc dziewczyna będzie już wtedy os.
    współpracującą. I moje pytanie Jak to będzie z ubezpieczeniem chorobowym? w
    czasie pracy na umowę o pracę po miesiącu nabywa prawa, ale po 3 miesiącach
    będzie osobą współpracującą, a więc musi przepracować jeszcze 3 miesiące czy
    jeszcze 6 miesięcy?
    To znaczy czy przechodząc na "rodzaj ubezpieczenia" jako współpracująca,
    wcześniejsza praca wlicza sie do okresu chorobowego?
    Mam nadzieję że za bardzo nie zaplątałem problemu. :-)
    PawełJ

  • 2. Data: 2003-03-22 13:16:42
    Temat: Małżonek jako pracownik
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

    Jest dla mnie oczywiste, że jest to dla ZUS osoba współpracujaca oraz, że jej dochód
    nie jest KUP, ale czy zarobek takiej osoby jest przychodem w myśl updof ?
    Jeśli tak to chyba rozbój w biały dzień...

  • 3. Data: 2003-03-24 06:58:41
    Temat: Re: Małżonek jako pracownik
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Mar 2003, Sebastian D-D wrote:

    >+ Jest dla mnie oczywiste, że jest to dla ZUS osoba współpracujaca
    >+ oraz, że jej dochód nie jest KUP,

    Czyj dochód ? Sugerujesz że wyznacza się dochód osoby współpracującej ?
    To chyba trzeba by było *chcieć* tak zrobić :)

    Zauważ że dla DG (w odróżnieniu od um. o pracę i zlecenie) podstawa
    obliczenia podatków ("dochód rzeczywisty") nie ma nic wspólnego
    z podstawą dla ZUS ("dochód urojony" :)) - stąd miałbym takie pytanie
    jak chcesz wyznaczyć dochód osoby współpracującej ??

    To się *może* dać zrobić :) (daje się zrobić w 1-os. sp. z o.o.), ale
    obowiązkowe jakoś AFAIK nie jest.

    >+ Jeśli tak to chyba rozbój w biały dzień...

    :)

    pzdr, Gotfryd