  • 11. Data: 2009-11-21 13:50:35
    Temat: Re: podsumowanie według stawek na fakturze - wymog
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > dajmy na to robie uniwersalna fakture :)

    Fakturę, czy fakturę korektę?
    To co, chcesz w "uniwersalnej" f-rze pisać:
    * pozycja: "nazwa towaru"
    było: "klucz płaski"
    ma być: "klucz płaski"
    ...i tak przez wszystkie NIEZMIENIONE pozycje faktury?
    (bo jak na wydruku mają byc jedynie wszystkie ZMIENIONE
    pozycje faktury, tak jak nakazuje rozporządzenie, to
    nadal nie wiem, o co jest pytanie)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-11-21 14:43:35
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > (bo jak na wydruku mają byc jedynie wszystkie ZMIENIONE
    > pozycje faktury, tak jak nakazuje rozporządzenie, to

    Nie przez wszystkie a zbiorczo, są pozycje faktury oryginalnej
    -pelna lista
    i pozycje po korekcie
    -pelna lista

    przeciez nie ma zakazu zamieszzcania dodatkowych elementow na fakturze :)

    jest vat przed i po zmianie (ogolnie) cena netto przed i po i naleznosc
    przed i po (oraz roznice)

  • 13. Data: 2009-11-23 08:16:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > -pelna lista
    >

    > przeciez nie ma zakazu zamieszzcania dodatkowych elementow na fakturze :)

    Nie ma.
    Ale IMVHO podawanie pełnej listy pól, bez wyróżniania zmienionych,
    staje w poprzek celu który ustanawia obowiązek wymienienia pól
    z różnicami.
    W streszczeniu: "podać można (wszystkie), wyróżnić trzeba (zmienione)".

    Przypomnę, że interpretacja "literalna" ma pierwszeństwo (a co najmniej
    przez długie lata ta zasada była traktowana jak pewnik), ale *w razie*
    jeśli litera prawa odpowiedzi nie udziela wprost, stosuje się dalszą
    interpretację.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Interpretacja_%28prawo%
    29
    :)
    Postawiłbym na to, że z p. widzenia interpretacji celowościowej
    i funkcjonalnej wydrukowanie pełnej listy pól (bez wyróżnienia
    zmienionych) nie realizuje wymogów przepisu o f-rach korektach.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-11-23 12:20:32
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > z różnicami.
    > W streszczeniu: "podać można (wszystkie), wyróżnić trzeba (zmienione)".

    co to stoi na przeszkodzie by napisac w uwagach zmienila sie pozycja taka
    zmieniono to na to z powodu takiego i takiego
    ?

    P.

  • 15. Data: 2009-11-23 13:53:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > co to stoi na przeszkodzie by napisac w uwagach zmienila sie pozycja taka
    > zmieniono to na to z powodu takiego i takiego
    > ?

    Nic nie stoi, te uwagi stanowią *treść* dokumentu.
    Pytaniem jest: po co wtedy wszystkie pozostałe pola, poza określeniem
    numeru f-ry, wystawcy i odbiorcy i rzeczonych "uwag"?
    Przecież *celem* korekty jest sporządzenie tej listy którą nazwałeś
    "uwagami", tytuł bez znaczenia a reszta jest niepotrzebna.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-11-23 15:10:50
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Nic nie stoi, te uwagi stanowią *treść* dokumentu.
    > Pytaniem jest: po co wtedy wszystkie pozostałe pola, poza określeniem
    > numeru f-ry, wystawcy i odbiorcy i rzeczonych "uwag"?

    dla celow informacyjnych :) a co mi Pani zrobi ? :-)

    P.