  • Data: 2006-03-20 21:56:35
    Temat: podstawy ksiegowosci ...
    Od: "dareksin" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    ostatnio zabralem sie za podstawy ksiegowosci

    mam konkretnie na mysli rozliczanie na zasadach ogolnych czyli ksiazka
    przychodow i rozchodow

    prosze o sprawdzenie mojego zrozumienia tematu

    miesieczne koszty - zakupy
    100zl netto
    22 zl vat
    122zl brutto

    miesieczne przychody
    200zl netto
    44 zl vat
    244zl brutto

    dochod 200-100=100zl od tego 19% podatek dochodowy czyli 19zl
    vat 44-22=22zl zwracam do US

    czyli kwoty brutto sa tu do niczego nie potrzebne?
    czy popelnilem jakis blad/bledy?

    czy moglbym rowniez prosic o dwie kwoty?
    chodzi mi o kwote do zaplaty do zus od osoby prowadzacej dzialalnosc
    gospodarcza
    stan np. na luty 2006r

    1. kompletny zus
    2. jesli mam stopien niepelnosprawnosci i pracuje ( rowniez oprocz swojej
    firmy )
    czy cos niepelnosprawnosc tu zmienia?

    pozdrawiam
    Darek