  • Data: 2006-04-04 21:52:51
    Temat: podatki w USA work & travel
    Od: "VLAD" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Planuję w tym roku wyjazd do USA jako student w systemie work & travel.
    W związku z tym że wszędzie operuje się zarobkami brutto zastanawiam się
    jakie podatki i inne opłaty będą odliczane od zarobków.

    Wyjazd będzie na 5 miesięcy z czego 4 miesiące pracy za ok 1400$/miesiąc
    brutto.
    Gdzieś wyczytałem ze przy pobycie poniżej 160 dni nie płaci się podatku w
    USA - ale nie wiem na ile to wiarygodna informacja.

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie podatki + inne opłaty zostaną pobrane z
    w/w kwoty?
    Czy po powrocie można starać się o zwrot podatku na jakiś specjalnych
    zasadach czy tylko wg standardowego PIT (tak jak przy pracy w Polsce).

    --
    VLAD