    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: [podatki.pl] Szykujcie się na łapanie terrorystów :)
    Date: Thu, 14 May 2009 12:15:08 +0200

    http://podatki.pl/artykuly/11_7142.htm?idDzialu=11&i
    dArtykulu=7142

    "Nowe obowiązki przedsiębiorców w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy"

    "Natomiast projekt przewiduje prawdziwą rewolucję w zakresie podmiotowym ustawy,
    powodując objęcie nią wszystkich przedsiębiorców przyjmujących płatności za towary w
    gotówce o równowartości co najmniej 15 000 euro, również gdy należność za określony
    towar jest dokonywana w drodze więcej niż jednej operacji."

    "d) obowiązek denuncjacji

    Instytucja obowiązana czyli np. diler samochodów, jeżeli otrzymał dyspozycję lub
    zlecenie przeprowadzenia transakcji, co do której zachodzi uzasadnione podejrzenie,
    że może ona mieć związek z popełnieniem przestępstwa prania pieniędzy lub
    finansowania terroryzmu ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić na piśmie Generalnego
    Inspektora.

    Niedokonanie zawiadomienia jest zagrożone karą do 3 lat pozbawienia wolności."

    Jak dla mnie *bomba*... ooops, nie chciałem tego napisać ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek