eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek od dochodow osob fizycznych - wlasciwosc urzedu skarbowego › podatek od dochodow osob fizycznych - wlasciwosc urzedu skarbowego
    From: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatek od dochodow osob fizycznych - wlasciwosc urzedu skarbowego
    Date: Thu, 17 Mar 2011 21:30:23 +0100

    Tak sie sklada, ze od jakiegos czasu zyje pomiedzy dwoma miastami.
    Poczatkowo rozliczalem sie w miescie, z ktorego podchodze. Ale od
    jakiegos czasu coraz wiecej spedzam w tym drugim.

    Stad pytanie, jak ustalic moment od ktorego powinienem zaczac sie
    rozliczac z dochodow w nowym miejscu zamieszkania? Czy wystarczy wyslac
    aktualizacje na NIP-3, czy trzeba jeszcze jakos wykazac tytul prawny do
    miejsca zamieszkania (mieszkanie jest wynajmowane, mam umowe, ale nie
    mam pewnosci, czy wlasciciel placi podatki, a nie chcialbym mu robic pod
    gorke).

    Czy aktualizacja na NIP-3 musi isc w parze z zameldowaniem chocby na
    pobyt tymczasowy?

    Czy tez mozna sie nie przejmowac i rozliczac wg zameldowania na pobyt staly?

    Czy wciaz sa jakies kary za brak zameldowania na pobyt tymczasowy?

    Co grozi za rozliczanie sie w zlym miejscu?