  • Data: 2006-01-24 18:20:29
    Temat: pit za 2005
    Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    dzis wlasnie dostalam wypelniony przez ksiegowa w mojej firmie PIT-11 za
    2005.

    no i oczywiscie zrodzilo sie wiele pytan... w zwiazku z tym, ze ksiegowa
    permanentnie sie myli, postanowilam zapytac o pare spraw grupowiczow,
    ktorzy, mam nadzieje, sa lepsi w "te klocki" niz wspomniana pani ksiegowa.

    w 2005 r. pracodawca wyplacil mi 11 pensji (za grudzien pensja wyplacona
    byla w styczniu 2006, wiec do dochodu za 2005 sie nie liczy). ksiegowa
    wypelnila PIT wskazujac jako okres 1.01.2005-30.11.2005, mimo, ze ostatnia
    pensja wyplacona w 2005 r. byla po 1.12.2005 (za listopad). Czy jest to
    prawidlowe?

    poza tym kwota kosztow uzyskania przychodow zostala wykazana 1354,88 zl. ja
    pracuje w 1 zakladzie pracy i zaklad pracy jest poza miejscowoscia mojego
    zamieszkania. powinno byc wiec moim zdaniem za 11 miesiecy 1406,02 zl.
    istotna w tym miejscu sprawa jest taka, ze ksiegowa oficjalnie o tym, ze
    moje miejsce zamieszkania jest inne niz miejscowosc pracy (nie wiem, jak
    czytala i wypelniala moje papiery, skoro wszedzie jest miejscowosc X a nie
    Y) dowiedziala sie 31.01.2005 (po zlozonym przeze mnie oficjalnie pismie z
    prosba o korekte). nawet gdyby za styczen wziela pod uwage 102,25 zl a nie
    127,82 zl, to nie powinno jej wyjsc 1354,88 za caly 2005 r. mam racje?

    wykazane w PIT-11 w poz. 75 skladki na ubezp. spol. zostaly w kwocie
    7642,30 zl, podczas gdy z RMUA, ktore otrzymalam za okres od stycznia do
    listopada 2005 wynika kwota 7581,92 zl. czy te kwoty moga byc rozne?

    podobnie w poz. 76 skladki na ubezp. zdrowotne, ksiegowa wykazala 2573,29
    zl, podczas gdy z RMUA wynika 2538,18 zl. moze byc taka roznica?

    czy te roznice moge w moim PIT-37 za 2005 r. skorygowac sama? czy musze
    prosic o korekte PIT-11?

    bardzo prosze o pomoc, bo jestem juz naprawde skolowana...

    K.