  • 1. Data: 2006-06-16 17:12:29
    Temat: piewszy pracownik
    Od: "anna29_1970" <a...@o...pl>

    Prowadzę mały sklep i zamierzam zatrudnić pierwszego pracownika z
    tego co przeczytałam na grupie pensje brutto pracownika 899,10 zł
    będę mogła w tej kwocie zaliczyć w koszty w kpir natomiast z tego
    co
    zdążyłam się zorientować będę mogła zaliczyć też w koszty
    część
    składki zus płaconej przeze mnie za pracownika. Mam w związku z tym
    parę pytań
    1. W której kolumnie kpir będę księgować składkę zus
    finansowaną
    przez mnie za pracownika?
    2. Czy to odliczenie będzie obejmowało ubezpieczenie emerytalne
    rentowe chorobowe i wypadkowe?
    3. Kiedy będę księgowała składkę zus za pracownika czy w dniu
    wypłaty pensji czy tak w dniu zapłaty zus?
    4. Czy jako dokument do kpir może być na to wystawiony dowód
    wewnętrzny?

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2006-06-16 22:50:49
    Temat: Re: piewszy pracownik
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "anna29_1970" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    ?
    3. Kiedy będę księgowała składkę zus za pracownika czy w dniu
    wypłaty pensji czy tak w dniu zapłaty zus?

    W dniu wyplaty pensji ksiegujesz czesc skladki finansowana przez pracownika
    (po prostu wpisujac w koszty wynagrodzenie brutto) a skladke oplacana ze
    swoich srodkow w dniu zaplaty ZUS.

    4. Czy jako dokument do kpir może być na to wystawiony dowód
    wewnętrzny?

    Jesli chodzi o czesc finansowana z wlasnych srodkow wystarczy dowod
    oplacenia skladki.

    Pozdrawiam
    SDD