  • 1. Data: 2003-03-28 13:58:48
    Temat: pelnomocnik - how to?
    Od: Peptulis Amargolis <<w...@i...pl>>

    Czesc,

    jak sie ustanawia pelnomocnika do DG? Jakie urzedy trzeba zaliczyc?
    Dla scislosci nie jest to moja "oficjalna" zona.

    Czy taka osoba moze np. w moim imieniu wystawic fakture? Czy od
    pelnomicnika placi sie jakies skladki?

    Czy moge zaliczyc w KUP komorke i miesieczne oplaty za nia dla
    pelnomicnika? Czy ktos sie bedzie tego czepial?

    Poza tym czym sie rozni taka osoba od osoby wspolpracujacej?

    Pozdrawiam

    Pepto
    ---------------------------
    pepto MALPA ita.pwr.wroc.pl

  • 2. Data: 2003-03-31 12:44:13
    Temat: Re: pelnomocnik - how to?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, it was written:
    [...]
    >+ Czy moge zaliczyc w KUP komorke i miesieczne oplaty za nia dla
    >+ pelnomicnika? Czy ktos sie bedzie tego czepial?

    Sądząc z tego:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=906&d
    ok=906.6.3.2.1.3.0.1.htm

    ...to można podejrzewać że można. Inaczej trudno byłoby
    o chętnych do wypłacania zwrotu kosztów który byłby podwójnie
    opodatkowany :[ (a to groziło jeeśli taki zwrot był przychodem).
    Ale czarno na białym nie widziałem... (że jest KUP)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-01 10:59:29
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
> [...]
    > opodatkowany :[ (a to groziło jeeśli taki zwrot był przychodem).
    > Ale czarno na białym nie widziałem... (że jest KUP)

    hmm... znaczy moge zasponsorować szwgra, jego kochanke itd. i wziąć to w
    koszta firmy bo upoważniłem ich do podpisywania faktur? śmiem wątpić...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2003-04-01 20:52:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, hADeSik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ koszta firmy bo upoważniłem ich do podpisywania faktur? śmiem wątpić...

    Sądzę że możesz zasponsorować dokładnie w taki sam sposób w jaki
    możesz zasponsorować siebie. Tj. dokumentując po co był jakiś
    wyjazd i konkretnie jaki zaszły lub spodziewany przychód miał
    na celu. Sądzę że jak wpiszesz w KUP własną wycieczkę typu
    "z Orbisem szybciej" to również możesz mieć problem z kontrolą :[
    Jeśli *ktoś* coś zrobił na drugim końcu kraju/zawiózł umowę
    i nie byłeś to ty - to w końcu bez znaczenia kto weźmie
    zwrot "za bilety", IMHO. Zalegalizowany jest tylko mechanizm
    że podpis jest szwagra a bilet twój ;> - teraz legalnie
    bilet może być wypisany na szwagra, czytaj: podpis na
    f-rze może być szwagra :)

    pzdr, Gotfryd