  • Data: 2006-11-27 15:03:12
    Temat: pare pytan...
    Od: "Mikronik" <m...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    1. Czy mogę przejść na ryczałt i czy mi się to opłaca?

    Przychód 2006r. = ok. 30tys, dochód 2006r. = ok. 16tys, koszty 2006r.
    = ok. 14tys
    płacę podatek wg skali podatkowej

    Z dodatkowych źródeł (umowa zlecenie) mam rocznie ok. 14tys "na
    rękę"
    korzystam z dobrowolnego zwolnienia z Vatu.

    2. Czy mogę za dowód księgowy uznać pokwitowanie otrzymania
    pieniędzy
    np. przez osobę, która dokonała drobnej naprawy w moim komputerze
    lub
    wykonała korektę tłumaczenia? Jeśli tak to do jakiej kwoty?

    3. Gdybym przeszedł na zatrudnienie na umowę o pracę - czy mogę
    przestać
    płacić ubezp. społeczne i FP, nie zawieszając i nie zamykając
    mojej
    działalności? Czy ma znaczenie, czy jest to umowa na czas próbny,
    określony czy nieokreślony? czy ma znaczenie, na jaką część etatu

    pracuję? Czy mają znaczenie moje zarobki u tego pracodawcy?

    4. Czy mogę przestać płacić zus (przynajmniej ub. społ. i FP),
    jeśli z
    umowy zlecenia mam miesięcznie ok. 1000zł "na rękę" i zleceniodawca

    zgadza się odprowadzać za mnie składki zus od tych zarobków?

    Z gory dziekuje ;)