  • 1. Data: 2005-11-17 21:37:54
    Temat: opdoatkowanie rabatu ?
    Od: Marek <A...@g...pl>

    Jest sobie faktura np za okna. Na niej wartośc bez rabatu:2000zł , wartość
    rabatu:1000zł, do zapłąty:1000 zł. Jakie skutki podatkowe rodzi taka
    faktura ? Czy ten tysiąc zł. rabatu trzeba opodatkować (kopiłem z rabatem,
    więc ten rabat jest w pewnym sensie przychodem firmy)?
    --
    Marek

  • 2. Data: 2005-11-18 14:05:29
    Temat: Re: opdoatkowanie rabatu ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2005, Marek wrote:

> [...]
    > faktura ? Czy ten tysiąc zł. rabatu trzeba opodatkować (kopiłem z rabatem,
    > więc ten rabat jest w pewnym sensie przychodem firmy)?

    Zastanów się raczej co wpisujesz do ksiegi ;)
    Najpierw ustal czy całą fakturę.
    Oraz ustal co się stanie jak np. kupisz coś za 2000 zł, później
    się okazę że miało być 1000 zł - i przychodzi f-ra korekta.
    Co zaksięgujesz ? (hint: korekta jest po stronie KOSZTU, to
    nie będzie przychód !).
    IMHO rabat należy do "prawnie dopuszczalnych środków ustalania ceny"
    więc nie generuje przychodu. Rynkowo ceny są *z rabatem* :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)