  • 1. Data: 2005-11-17 16:13:26
    Temat: Podatek Dochodowy pd sprzedaży samochodu
    Od: smyko <s...@o...pl>

    Witam

    Załozmy ze trzy miesiace temu kupilem samochod z UE za kwote 500zł.
    Samochod oplacilem (wszystkie oplaty zwiazane z trejstracja i
    ubezpieczenie) wszystkie oplaty zalozmy wyszly 1500zł.
    1) Jesli chcialbym go sprzedac przed uplywem 6 ciu miesiecy musze zaplacic
    podatek dochodowy 19%??
    2) Czy do okreslenia wartosci samochodu w celu polaty skarbowej 19% musze
    doliczyc koszta zwiazane z rejstracja, czyli 500+1500 i zaplacic podatek
    od kwoty 2000zł?
    3) Czy jesli zamochod sprzedam za kwote 1900 i tym samym niewykazuje
    zarobku (bo przeciez kupilem za 500 i wydalem na oplaty 1500) to czy
    jestem zobowiazany do oplaty skarbowej podatku dochodowego 19%? (na zdrowy
    rozsadek nie zarobilem wiec dlaczego mialbym placic)

    Z gory dziekuje za odpowiedzi na moje pytania

  • 2. Data: 2005-11-17 23:34:25
    Temat: Re: Podatek Dochodowy pd sprzedaży samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2005, smyko wrote:

> [...]
    > oplaty zalozmy wyszly 1500zł.
    > 1) Jesli chcialbym go sprzedac przed uplywem 6 ciu miesiecy musze

    Najwyraźniej.

    > 2) Czy do okreslenia wartosci samochodu w celu polaty skarbowej 19%

    ...polaco ???

    > musze doliczyc koszta zwiazane z rejstracja, czyli 500+1500 i zaplacic
    > podatek od kwoty 2000zł?

    Chyba mylisz dwie rzeczy.
    Jak coś sprzedaje się nie będąc VATowcem (nie podlegając) to
    płaci się PCC.
    To jest podatek OSOBNY od dochodowego !
    Wynosi najczęsciej 2% wartości.
    Dopasujmy się do tego co piszesz:

> [...]
    > zobowiazany do oplaty skarbowej podatku dochodowego 19%? (na zdrowy rozsadek
    > nie zarobilem wiec dlaczego mialbym placic)

    Dobrze gadasz :)
    Natomiast PCC do zapłacenia *zostaje* i on *nie* jest wyliczany ani
    z tego ile wydałeś ani za ile sprzedałeś.
    Podstawą opodatkowania PCC jest "wartość rynkowa", czyli "tyle
    za ile takie samochody chodzą".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)