  • 1. Data: 2005-11-17 12:54:47
    Temat: Amortyzacja samochodu wykupinego z leasingu
    Od: <b...@n...pl>

    Witam,
    Po wykupieniu od leasingodawcy samochodu osobowego na firmę, osoba
    prowadząca DG (KPiR+VAT) chce rozpocząć jego amortyzację.
    Jaką wartość początkową należy przyjąć, kwotę z faktury wykupu, czy wartość
    określoną przez rzeczoznawcę?
    Jest to o tyle istotne, gdyż kwota wykupu jest niewielka (ok.2000zł),
    natomiast wartość faktyczna rynkowa, to ok.50.000zł.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2005-11-17 13:53:43
    Temat: Re: Amortyzacja samochodu wykupinego z leasingu
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    b...@n...pl napisał(a):
> [...]
    > Jest to o tyle istotne, gdyż kwota wykupu jest niewielka (ok.2000zł),
    > natomiast wartość faktyczna rynkowa, to ok.50.000zł.

    Czyli chciałbyś to auto amortyzować 2 razy? Raz w księgach leasingodawcy
    i raz we własnych... :)
    Każdy by tak chciał, no może poza "skarbówką"

    --
    Krisso

  • 3. Data: 2005-11-17 15:05:18
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > raz we własnych... :)
    > Każdy by tak chciał, no może poza "skarbówką"

    Witaj,
    każda z firm będzie amortyzować auto tylko raz. Raz leasingodawca, raz
    np.ja. Nie widzę w tym żadnej sprzeczności. Dyskusyjnea jest chyba jedynie
    wartość początkowa.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2005-11-17 15:41:35
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/17/2005 4:05 PM, Użytkownik Jarek napisał:

    > Witaj,
    > każda z firm będzie amortyzować auto tylko raz. Raz leasingodawca, raz
    > np.ja. Nie widzę w tym żadnej sprzeczności. Dyskusyjnea jest chyba jedynie
    > wartość początkowa.

    A o czym tu dyskutować? Masz fakturę, jest tam odpowiednia kwota -
    księguj...

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-11-17 15:53:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@k...pl> napisal(a):

    > A o czym tu dyskutować? Masz fakturę, jest tam odpowiednia kwota -
    > księguj...

    Ale sprzedać potem ten samochód będzie musiał wg ceny rynkowej?
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 6. Data: 2005-11-17 16:12:55
    Od: "pannafontanna" <f...@b...pl>

    wartośc poczatkowa rowna kwocie wykupu

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-11-17 23:29:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2005, Samotnik wrote:

    > Ale sprzedać potem ten samochód będzie musiał wg ceny rynkowej?

    Musiał jak musiał... na pewno jak sprzeda podmiotom powiązanym
    to będzie "musiał".
    Ale jak sprzeda podmiotowi niepowiązanemu to AFAIK przychodem
    będzie cena sprzedaży (tak "po prostu").

    Jak masz na myśli że wysoce prawdopodobne iż *u niego* spowoduje
    to (no, może spowodować !) spory przychód - to prawda.
    No ale to leasingodawca "zjadł" większość amortyzacji - nie ma
    nic za darmo. "Plusy" leasingu nie biorą się z powietrza :),
    wszyscy muszą mieć w tym interes (leasingodawca we wtapianiu
    w koszt wartości auta - przez amortyzację).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-11-18 08:27:50
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Krisso napisał(a):

    > Czyli chciałbyś to auto amortyzować 2 razy?

    A co - nie można?

    Oto cytat z interpretacji:
    (Urząd Skarbowy w Lubinie, sygn. PDI-415/29/SP/04)

    "Pytanie podatnika: Podatnik w ramach prowadzonej działalności
    gospodarczej wykorzystywał samochód osobowy, stanowiący środek trwały w
    firmie, który na początku 2003 r. zamortyzował się w 100%. W listopadzie
    2003 r. podatnik zdjął ten samochód z ewidencji środków trwałych,
    przeznaczając go na własne potrzeby, a następnie - również w roku 2003 -
    darował go synowi, gdyż chciał kupić nowy samochód. Ze względu na brak
    środków finansowych - w sierpniu 2004 r. - podatnik odkupił od syna
    darowany mu wcześniej samochód i składa zapytanie czy samochód ten może
    ponownie amortyzować od wartości jego zakupu ?

    [...]
    w przypadku nabycia samochodu stanowiącego środek trwały, dokonuje Pan
    odpisów amortyzacyjnych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o podatku
    dochodowym, pod warunkiem wprowadzenia go do ewidencji środków trwałych.
    Bez znaczenia pozostaje fakt, iż samochód został w całości zamortyzowany,
    podstawę naliczenia odpisów amortyzacyjnych będzie stanowić dla Pana cena
    nabycia określona w sposób wskazany wyżej."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 9. Data: 2005-11-18 08:48:24
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Docent napisał(a):

> [...]
    > podstawę naliczenia odpisów amortyzacyjnych będzie stanowić dla Pana cena
    > nabycia określona w sposób wskazany wyżej."

    czyli wartość z faktury od leasingodawcy z kwotą wykupu.

    --
    Krisso

  • 10. Data: 2005-11-18 09:13:55
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Krisso napisał(a):

    > czyli wartość z faktury od leasingodawcy z kwotą wykupu.

    Przecież pytanie brzmiało: