  • 1. Data: 2003-08-18 19:18:26
    Temat: odliczenie składek ZUS od podatku
    Od: "wojagat" <w...@W...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    Mam pytanie techniczne, czy mogę od podatku za lipiec odliczyć skladkę ZUS, też
    za lipiec, ale zapłaconą w sierpniu?
    Z góry dzięki za odpowiedź,
    pozdrawiam, Agata

  • 2. Data: 2003-08-18 20:01:46
    Temat: Re: odliczenie składek ZUS od podatku
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "wojagat" <w...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich,
    > Mam pytanie techniczne, czy mogę od podatku za lipiec odliczyć skladkę
    ZUS, też
    > za lipiec, ale zapłaconą w sierpniu?
    ---------------------------------------
    Odliczasz zapłacone w miesiącu czyli w sierpniu zapłacona to za ten miesiąc
    odliczysz dopiero.
    Oczywiście jest mowa o składce za właściela .
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-08-18 20:09:04
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Witam wszystkich,
    > Mam pytanie techniczne, czy mogę od podatku za lipiec odliczyć skladkę
    Re : Rozumiem, że chodzi o PIT-5. Zapłaconą w sierpniu, a należną za lipiec
    odliczasz w zeznaniu za sierpień.
    Pozdrawiam AR

  • 4. Data: 2003-08-18 20:24:03
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    Dzięki wielkie,
    Oczywiście wolałabym, żeby mozna było odliczyć ZUS od podatku za lipiec, ale
    cóż, takie życie :)
    Pozdrawiam, Agata

  • 5. Data: 2003-08-21 01:38:36
    Od: enarxe <J...@e...KROPECZKA.com>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > Dzięki wielkie,
    > Oczywiście wolałabym, żeby mozna było odliczyć ZUS od podatku za lipiec, ale
    > cóż, takie życie :)
    > Pozdrawiam, Agata

    W końcu to logiczne, przecież kasa zmieniła położenie w tym "drugim"
    miesiącu, nie?

    Wypełniałem dzisiaj (wczoraj) pierwszego PIT-5 i spytałem Panią z USu
    czy jak mi wyszło 0 do zapłaty to muszę wysyłać im papier. Potwierdziła,
    że nie, a przy okazji podpowiedziała to, co już grupowicze powiedzieli a
    propos ZUS - żebym nie wliczył ZUSu zapłaconego w tym miesiącu do
    rozliczenia podatku za miesiąc poprzedni (podejrzewam, że często im się
    zdarzają korekty).

    BTW - czytam tę listę już prawie trzy godziny i głowa mi puchnie -
    znalazłem odpowiedź na kilka pytań, które mnie nurtowały i kilka topików
    zaznaczyłem jako do przejrzenia. Jest może gdzieś jakieś FAQ z tej listy?

    Pozdrowienia dla czytaczy,
    Jurek

  • 6. Data: 2003-08-21 07:34:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, enarxe wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zaznaczyłem jako do przejrzenia. Jest może gdzieś jakieś FAQ z tej listy?

    Nie ma :(, jeden gropowicz kiedyś wystartował po czym słuch
    o jego FAQ zaginął (jego strona była, ale "podatkową" wcięło).
    Biorąc pod uwagę że zdarzało się iż przepis był nowelizowany
    w czasie 2-tygodniowego vacatio legis - to trudno utrzymać FAQ
    jako aktualne :[
    3 godziny ?? To tyle co nic :)
    Ja na starcie poczytałem jakieś 2 tysiące postów z archiwum....
    Czy adres:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?num=1
    00&hl=pl&inlang=pl&safe=off

    ...jest ci znany ? (można jeszcze wstawiać ie=UTF-8 albo jak tam
    lubisz :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 7. Data: 2003-08-21 13:47:08
    Od: enarxe <J...@e...KROPECZKA.com>

> [...]
    00&hl=pl&inlang=pl&safe=off
    > ...jest ci znany ? (można jeszcze wstawiać ie=UTF-8 albo jak tam

    Nie.... To znaczy teraz już tak.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT)

    Dzięki,