  • Data: 2007-04-17 14:35:10
    Temat: nowe auto częsciowo na kredyt
    Od: "Patrycja" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Planuje kupic samochod (osobowy, bez homologacji) na firme (1-os
    działalność, KPiR, VAT). Samochod bedzie nowy i czesciowo zaplace za niego
    gotowka, a czesciowo zaciagne kredyt.
    Czytam i czytam, ale nie jestem pewna kilku rzeczy, prosze o wskazowki.
    Powiedzmy ze w salonie wplacam 22.000 zł, a na 40.000 zł zaciagam kredyt +
    2.000 zł prowizja czyli łącznie kredyt wynosi 42.000 zł. Rata kapitałowa 850
    zł + 300 zł odsetki.
    I teraz..

    Do EST wprowadzam wartosc zaplaconą do momentu wprowadzenie czyli jesli
    wprowadze od razu to bedzie kwota 22.000 zł i tą kwotę amortyzuje przez 5
    lat ??

    Pozniej bezposrednio w koszty wliczam co miesiac tylko zaplacone odsetki ??

    Co z VAT-em? Bo wiem, ze moge odliczyc 6.000 zł, ale nie wiem co bedzie na
    fakturze - czy te 22.000 zl czy calosc czyli 64.000 zł? Jesli bedzie 22 tys.
    to odlicze tylko 4 tys. VATu a co z reszta?
    A jesli bedzie calosc to co wpisuje w deklaracje VAT-7 - wartość netto w
    całości, a VAT do odliczenia tylko te 6 tyś?

    Co z ubezpieczeniem? Mozna doliczyc do wartosci poczatkowej? A w nastepnych
    latach wliczac w koszty?

    Co jeszcze moge wrzucac w koszty w pozniejszym uzytkowaniu (przy zalozeniu
    ze auto osobowe bez homologacji) benzyne? koszty przegladu? ewentualnych
    napraw? - czy od czegos z powyzszych moge odliczac VAT?

    Z gory bardzo dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,
    Patrycja