  • Data: 2007-04-17 20:41:47
    Temat: Re: nowe auto częsciowo na kredyt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Apr 2007, Patrycja wrote:

> [...]
    > działalność, KPiR, VAT). Samochod bedzie nowy i czesciowo zaplace za niego
    > gotowka, a czesciowo zaciagne kredyt.
    > Czytam i czytam, ale nie jestem pewna kilku rzeczy, prosze o wskazowki.
    > Powiedzmy ze w salonie wplacam 22.000 zł, a na 40.000 zł zaciagam kredyt +
    > 2.000 zł prowizja czyli łącznie kredyt wynosi 42.000 zł. Rata kapitałowa 850
    > zł + 300 zł odsetki.
    > I teraz..
    >
    > Do EST wprowadzam wartosc zaplaconą do momentu wprowadzenie czyli jesli
    > wprowadze od razu to bedzie kwota 22.000 zł i tą kwotę amortyzuje przez 5

    NIE.
    Do EST wprowadza się wartość początkową.
    Faktu udzielenia kredytu jest *odrębny*, jedynie ew. koszty poniesione
    do momentu wprowadzenia dolicza się do WP.
    Rozumiem że samochód jest wart 60 000 zł - i że przed wprowadzeniem
    do użytkowania nie zostały wpłacone żadne odsetki.
    No to WP wynosi 62 kzł.

    > Pozniej bezposrednio w koszty wliczam co miesiac tylko zaplacone odsetki ??

    IMO tak!

    > Co z VAT-em? Bo wiem, ze moge odliczyc 6.000 zł, ale nie wiem co bedzie na
    > fakturze - czy te 22.000 zl czy calosc czyli 64.000 zł?

    Całość, bo kredyt jest ODRĘBNĄ (od zakupu) transakcją!

    > Co z ubezpieczeniem? Mozna doliczyc do wartosci poczatkowej?

    IMO trzeba, chyba że ktoś pojazdu używa do jazdy tylko po swoim
    terenie i twierdzi ze może bez ubezpieczenia :)

    > A w nastepnych latach wliczac w koszty?

    Tak wychodzi.

    > Co jeszcze moge wrzucac w koszty w pozniejszym uzytkowaniu (przy zalozeniu
    > ze auto osobowe bez homologacji) benzyne? koszty przegladu? ewentualnych
    > napraw? - czy od czegos z powyzszych moge odliczac VAT?

    A wiesz że w groups.google jest archiwum grupy?

    pzdr, Gotfryd