  • 1. Data: 2005-05-05 10:10:12
    Temat: nowa ustawa VAT paliwo
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

    Czesc!

    Wlasnie przejrzalam w Prawnej nowa ustawe (ta co ma od 01.06. obowiazywac).

    Chyba sie myle, ale wyszlo mi ze od zadnego samochodu ponizej 3,5 t nie mozna
    odliczyc vat'u od paliwa.
    Art. 88 "obnizenia nie stosuje sie do nabycia paliw (...) od samochodow o
    ktorych mowa w art. 86 ust. 3.
    A art. 86 "pojazdy do 3,5t".

    I druga rzecz. art 86 ust 4
    Jesli mam tico dwuosobowe, ponizej 3,5t w dowodzie rej. mam Ciezarowy to przy
    zakupie nie moge odliczyc calego vat? tylko 60%? Chyba ze polece do stacji
    diagnostycznej zeby mi tam przepisali na "wielofunkcyjny" albo "van" a potem
    do Skarbowki zeby to zglosic?

    Czy ja czegos nie doczytalam do konca, czy to nasi "ustawodawcy" znowu o
    czyms zapomnieli?

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 2. Data: 2005-05-06 07:37:51
    Temat: Re: nowa ustawa VAT paliwo
    Od: Adalbert <a...@g...pl>

    > Wlasnie przejrzalam w Prawnej nowa ustawe (ta co ma od 01.06. obowiazywac).
    >
    > Chyba sie myle, ale wyszlo mi ze od zadnego samochodu ponizej 3,5 t nie mozna
    > odliczyc vat'u od paliwa.

    Interesowałem się niedawno zakupem samochodu z homologacją, który
    spełniałby wzór Lisaka - tylko od takiego można (jeszcze) odliczyć VAT
    od wartości samochodu i jednocześnie odliczyć podatek VAT.

    Przejrzałem spłodzoną nowelkę ustawy VAT - wiem, że od dnia wejścia w
    życie tej ustawy paliw dla takich "ciężarówek" nie będzie można odliczać
    już VATu.
    Więc dałem sobie spokój...

    Wojtek