  • 1. Data: 2005-05-05 09:36:00
    Temat: Przegląd samochodu
    Od: "PeTe" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam,
    kupiłem samochód osobowy na kredyt (mam współwłasność banku) i rozliczam
    kilometrówkę. Wczoraj zrobiłem przegląd - czy mogę wpisać fa-re w koszty i
    odliczyć VAT czy też, postąpić z nią podobnie jak z paliwem - wpisać do
    kosztów eksploatacji i odliczyć to co wyjdzie z kilometrówki.

    Jeszcze jedno: czy samochód na kredyt można wprowadzić do ŚT i amortyzować ?

    Pozdrawam
    PeTe

  • 2. Data: 2005-05-06 10:10:47
    Temat: Re: Przegląd samochodu
    Od: "Emek" <k...@y...co.uk>

> [...]
    > odliczyć VAT czy też, postąpić z nią podobnie jak z paliwem - wpisać do
    > kosztów eksploatacji i odliczyć to co wyjdzie z kilometrówki.
    odliczyć VAT i wpisać do kilometrówki

    > Jeszcze jedno: czy samochód na kredyt można wprowadzić do ŚT i amortyzować
    ?
    można

  • 3. Data: 2005-05-07 12:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 May 2005, Emek wrote:
    >+ > kupiłem samochód osobowy na kredyt (mam współwłasność banku)
    [...]
    >+ > Jeszcze jedno: czy samochód na kredyt można wprowadzić do ŚT i amortyzować
    >+ ?
    >+ można

    Nie mam zamiaru się nie zgodzić :)
    Jednak w omawianym przypadku (współwłasność, czyli ma tylko *część*
    wartości auta "na siebie") mi wychodzi że amortyzacji będzie
    podlegała tylko owa część... a nie cała wartość pojadu !
    Art.22g.13... Dobrze mi wychodzi ?

    I po "odkupieniu" od banku reszty własności samochodu pewnie
    trzeba by się zastanowić jak "ugryźć" :) ową resztę: czy przez
    podniesienie WP - pytanie czy 'wykupienie reszty udziału' powoduje
    'wzrost wartości użytkowej' - IMHO odpowiedź oczywista nie jest)
    czy też przez amortyzację owego "udziału" osobno (co wygląda
    z pozoru absurdalnie - właściciel osobno amortyzuje jedną
    część ST a osobno drugą :)).
    Hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-10 08:13:11
    Od: "PeTe" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Jednak w omawianym przypadku (współwłasność, czyli ma tylko *część*
    > wartości auta "na siebie") mi wychodzi że amortyzacji będzie
    > podlegała tylko owa część... a nie cała wartość pojadu !

    Tylko jak ustalić tą cześć :) .....

    Pozdrowienia
    PeTe

  • 5. Data: 2005-05-11 07:40:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 May 2005, PeTe wrote:

> [...]
    >+ > wartości auta "na siebie") mi wychodzi że amortyzacji będzie
    >+ > podlegała tylko owa część... a nie cała wartość pojadu !

    ++++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    tego składnika majątku; [...wyjątki wycięte bo nie dotyczą...]
    ----

    Taką część współwłasności jaką ma bank trzeba wyłączyć - reszta
    jest twoja :)
    Jeśli w umowie o współwłasności nie zapisano "ile to procent" wtedy
    zastosowanie ma IMO Kodeks Cywilny:
    ++++
    DZIAŁ IV
    WSPÓŁWŁASNOŚĆ
    Art. 197. Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe.
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)